Gå til innhold

Høgskole(iO): data vs. informasjonsteknologi?


killerboy85

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har tenkt å gå på høgskole i oslo, men lurer på hva som er forskjell på fagene: data og informasjonsteknologi?

7787829[/snapback]

 

Hei!

 

Jeg studerer ved HIO i Bachelor i Informasjonsteknologi.

 

det som er forskjell mellom de to, det er at i data har de mye matte, fysikk og kjemi.

 

Vi har bare Diskret matematikk i informasjonsteknologi, eller programmerer ,java,html,Css,javascript,php, mysql og apache , første år.

 

+ webprosjekt (dumt fag) og datamaskin struktur.

 

Lærerer er dårlige untatt Datamaskinstruktur og php.

 

 

Resten ! er bort kast tiden. folka sover eller spille på data i forelesninger...

 

:thumbdown:

 

 

Jeg vil bare bli ferdig med det så kan jeg flytte til Spania.

 

 

:hmm:

 

lykke til videre

Lenke til kommentar
Hei, jeg har tenkt å gå på høgskole i oslo, men lurer på hva som er forskjell på fagene: data og informasjonsteknologi?

7787829[/snapback]

Vurderer du Oslo kan du jo og ta en titt på nith.no, privat høyskole men fremdeles mye spennende der. Kom inn på ditt nevnte studium men valgte NIHT av den grunn at jeg fant studiene mer interresant, noe de har vist seg å være og.

Lenke til kommentar
Vurderer du Oslo kan du jo og ta en titt på nith.no, privat høyskole men fremdeles mye spennende der. Kom inn på ditt nevnte studium men valgte NIHT av den grunn at jeg fant studiene mer interresant, noe de har vist seg å være og.

7933075[/snapback]

Eller du kan vurdere Universitetet i Oslo sine 3 eller 5 åringe informatikk-programmer...

 

http://www.uio.no/studier/tilbud/kategori/it.html

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei, jeg har tenkt å gå på høgskole i oslo, men lurer på hva som er forskjell på fagene: data og informasjonsteknologi?

7787829[/snapback]