Gå til innhold

Høgskole(iO): data vs. informasjonsteknologi?


killerboy85

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har tenkt å gå på høgskole i oslo, men lurer på hva som er forskjell på fagene: data og informasjonsteknologi?

7787829[/snapback]

 

Hei!

 

Jeg studerer ved HIO i Bachelor i Informasjonsteknologi.

 

det som er forskjell mellom de to, det er at i data har de mye matte, fysikk og kjemi.

 

Vi har bare Diskret matematikk i informasjonsteknologi, eller programmerer ,java,html,Css,javascript,php, mysql og apache , første år.

 

+ webprosjekt (dumt fag) og datamaskin struktur.

 

Lærerer er dårlige untatt Datamaskinstruktur og php.

 

 

Resten ! er bort kast tiden. folka sover eller spille på data i forelesninger...

 

:thumbdown:

 

 

Jeg vil bare bli ferdig med det så kan jeg flytte til Spania.

 

 

:hmm:

 

lykke til videre

Lenke til kommentar
Hei, jeg har tenkt å gå på høgskole i oslo, men lurer på hva som er forskjell på fagene: data og informasjonsteknologi?

7787829[/snapback]

Vurderer du Oslo kan du jo og ta en titt på nith.no, privat høyskole men fremdeles mye spennende der. Kom inn på ditt nevnte studium men valgte NIHT av den grunn at jeg fant studiene mer interresant, noe de har vist seg å være og.

Lenke til kommentar
Vurderer du Oslo kan du jo og ta en titt på nith.no, privat høyskole men fremdeles mye spennende der. Kom inn på ditt nevnte studium men valgte NIHT av den grunn at jeg fant studiene mer interresant, noe de har vist seg å være og.

7933075[/snapback]

Eller du kan vurdere Universitetet i Oslo sine 3 eller 5 åringe informatikk-programmer...

 

http://www.uio.no/studier/tilbud/kategori/it.html

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei, jeg har tenkt å gå på høgskole i oslo, men lurer på hva som er forskjell på fagene: data og informasjonsteknologi?

7787829[/snapback]

Vurderer du Oslo kan du jo og ta en titt på nith.no, privat høyskole men fremdeles mye spennende der. Kom inn på ditt nevnte studium men valgte NIHT av den grunn at jeg fant studiene mer interresant, noe de har vist seg å være og.

7933075[/snapback]

 

litt gammel, men jeg var på hjemmesia deres nå, men finn ikke informasjonsteknologi der, er det noe annet som ligner på informasjonsteknologi hos NITH?

fant disse som passer best:

Webprogrammering

Spillprogrammering

Spilldesign

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men hvorfor mener dere at man skal velge Universett fremfor høgskolen? er det ikke bedre å ha en lærer med litt mindre elever enn forelesere har på universitetet?

Har også hørt posetive tilbakemeldinger fra hio som sier om man er intressert i å jobbe og lære så er det bra osv.

Endret av NoFFY
Lenke til kommentar
Men hvorfor mener dere at man skal velge Universett fremfor høgskolen? er det ikke bedre å ha en lærer med litt mindre elever enn forelesere har på universitetet?

8909605[/snapback]

Jeg har kun erfaring fra universitet, men jeg har også inntrykket av at høyskoler ligner mer videregående i undervisning og oppfølging, mens universitet er langt friere og mer selvstendig læring. På universitet varierer det med hvilke fag man tar for hvilket tilbud utover forelesninger man får, f.eks øvinger, kollokvier i regi av instituttet, osv. Men ofte må man organisere egen kollokvier sammen med de andre elevene om man vil ha noe mer enn bare forelesninger i store auditoriumer. Høyskoler har vel klasseromsundervisning og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...