Gå til innhold

skks skdw skaka a


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er dette bra nok?`noe jeg mangler?

7782525[/snapback]

Som arbeidsgiver ville jeg blitt skeptisk til denne søknaden. Det er viktig å vite hvor du har jobbet (navnet på bedriften) og i hvilken periode (årstall og datoer). Om du har fullført grunnskole eller annen utdanning bør være med. Det beste er å lage en skikkelig CV som vedlegges søknaden. Søk på Google eller NAVs internettsider om hvordan du lager en CV.

 

Hvordan man kan være født og oppvokst i Norge og samtidig opprinnelig fra Sverige, er et mysterium for meg...

 

Beklager at dette ble mye kritikk, men jeg tror du har en del å tjene på å forbedre søknaden :)

Lenke til kommentar
er dette bra nok?`noe jeg mangler?

7782525[/snapback]

Som arbeidsgiver ville jeg blitt skeptisk til denne søknaden. Det er viktig å vite hvor du har jobbet (navnet på bedriften) og i hvilken periode (årstall og datoer). Om du har fullført grunnskole eller annen utdanning bør være med. Det beste er å lage en skikkelig CV som vedlegges søknaden. Søk på Google eller NAVs internettsider om hvordan du lager en CV.

 

Hvordan man kan være født og oppvokst i Norge og samtidig opprinnelig fra Sverige, er et mysterium for meg...

 

Beklager at dette ble mye kritikk, men jeg tror du har en del å tjene på å forbedre søknaden :)

7782999[/snapback]

 

 

dette var søknaden

skal sende cv sammen med søknaden(der det står navn på bedrift og alt det...

 

altså mine foreldrer er fra sverige.men flyttet til norge før jeg ble født...

hva er så feil med den setningen?

 

dette var det beste jeg kunne komme med..noen som kan hjelpe meg å skrive en ordntlig søknad??ved hjelp av informasjonen jeg ga---

Lenke til kommentar

Hvilken jobb er det snakk om? Hvorfor skriver du at du er opprinnelig fra sverige? Har du et svensk navn? Hvis ikke, er det vel ikke noen grunn til å skrive noe om dette?

 

Du kan med fordel referere til hvilken annonse det er - hvis det er et stort firma er det ikke utenkelig at de kan ha flere annonser ute, og det kan lønne seg å være mer konkret (annonsen på finn.no der dere søker etter... / med tittelen, ...)

 

Jeg ville også skrevet kort noe om deg selv og hvorfor du passer i stillingen. Siden du ikke har noen generell utdanning (ikke videregående skole en gang?) må du få frem hvorfor du skal være aktuell for dem. Du bør utdype hva du mener med hjelpearbeider - hvem jobbet du for? Hvor jobbet du? Hvor har du reist?

 

Du kan også med fordel droppe "om jeg skulle få jobben" og kun skrive at du kan starte omgående. Referanser / kontaktpersoner hos tidligere arbeidsgivere kan også med fordel inkluderes.

 

Og for guds skyld sørg for å kjøre den gjennom en stavekontroll, og rydd opp i unøyaktigheter i forbindelse med tegnsetting. Kan desverre ikke hjelpe deg å skrive en bedre søknad da du har utelatt en del vesnetlig informasjon (hvilken jobb det er etc).

 

Jeg ville også for øvrig sørget for at det ikke er noen koblinger mellom din identitet (navn) og forumbrukeren din her på diskusjon.no. Hvis noen søker deg opp på nettet og finner postene dine her, så står det i ganske stor kontrast med det du skriver om å være "høflig" og "lett komme i kontakt med mennesker". Så vidt jeg kan se er det ikke noe navn knyttet opp mot brukeridentiteten din, så det burde gå greit. Men husk på at arbeidsgivere kan finne det for godt å søke på navnet ditt ;)

Endret av cetram
Lenke til kommentar

Nei nei. Du kan ikke være opprinnelig svensk men samtidig være født og oppvokst i Norge :) . Mye stavefeil og uinteressant skrevet. Husk at du aldri vil kunne få jobb bare gjennom bare en søknad. Du må gjøre deg interessant nok til at de tar deg inn til et intervju.

Endret av tha78
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Då trådstartar har fjerna førsteinnlegg er det ikkje lenger noko meining i denne tråden. Eg stenger den derfor.

 

Det er fint om trådar ikkje blir sletta på denne måten då det kan vere andre som kan ha nytte av innhaldet. Om trådstarter ønskjer å leggje tilbake førsteinnlegg kan han sende meg ein PM. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...