Scix Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hei! Har et vbscript som kjører opp en informasjonsboks hver gang en bruker logger på i domene. Så kunne jeg tenke meg å gjøre slik at det kom opp en klikkbar nettadresse i meldingen. Er det mulig å gjennomføre? Scriptet er et enkelt MsgBox() script.
backup Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Her er et eksempel på hvordan det kan gjøres med et vbs-script og en html-fil: Scriptet. Lim det inn i Notrpad og lagre det med filetternavnet vbs og som f.eks. MessageBox.vbs. Dim oIE path = WScript.ScriptFullName path = Left(path, InstrRev(path, "\")) Set oIE = WScript.CreateObject("InternetExplorer.Application") oIE.left=0 oIE.top = 0 oIE.height = 180 'Høyde MessageBox oIE.width = 90 'Bredde MessageBox oIE.menubar = 0 oIE.toolbar = 0 oIE.statusbar = 0 oIE.resizable = 0 oIE.navigate path & "melding.htm" 'html-filen oIE.visible = 1 If test Then WScript.Echo "Wait for IE" Do While (oIE.Busy) WScript.Sleep 100 Loop Set oBut = oIE.document.getElementById ("Button1") Set oBut.onclick = GetRef ("slutt") Do Until ready WScript.Sleep 100 Loop Sub slutt oIE.Quit wscript.Quit End sub Html-filen som heter melding.htm. Hvis du velger et annet navn, må du også rette det i scriptet! <html> <head> <title>Message Boxt</title> </head> <body scroll="no"> <form name="ValidForm"> Her setter du inn Informasjonen. I scriptet tilpasser du høyde og bredde!<br> <a href ="http://vg.no" target =_blank>Til vg</a><br><br> <input type="button" name="Button1" value="Exit" > </form> </body> </html> Lagre både script og html-fil i samme mappe, dobbelklikk script-ikonet, og du ser hvordan det funker. Tilpass så det hele til dine egne behov. Det kreves at du har IE på maskinen.
Scix Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Skrevet 25. januar 2007 liker, liker Kan jeg tvinge den til topp også?
backup Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 liker, liker Kan jeg tvinge den til topp også? 7795980[/snapback] Kunne du si mer konkret hva du tenker på, synes det er litt uklart?
Hayer Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 eh-h... funker det ikke bare med <a hef="fil.type">Link tingtang her</a> Går i hvertfall med noen får før kommandoer på skole pc...
GeirGrusom Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Han blander ikke HTML og VB, Han har laget et script som åpner Internet Explorer med et gitt HTML dokument. Hvorfor ikke bare åpne HTML fila til å begynne med, vet jeg ikke, litt JavaScript er alt som skal til.
Jonas Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Han blander ikke HTML og VB,Han har laget et script som åpner Internet Explorer med et gitt HTML dokument. 7808190[/snapback] Hihi, jeg ser jo det, refererte mer til Hayer og forslaget om å "bare" bruke HTML.
backup Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Mitt innlegg ovenfor her viser hvordan man ved hjelp av IE kan gi vbs-script en rikere brukerinterface enn den som er standard i vbs-script ved inputbox, msgbox etc. Nedenfor er et eksempel på en "messagebox" som ved hjelp av et javascript popper opp på hjemmeside.htm i det websiden kommer inn i brukerens internettbrowser. Det forutsettes at hjemmeside.htm og melding.htm ligger i samme mappe på server. Et forstyrrende moment er at hvis sikkerheten på pc'en er god, da vil det nok varsles om ActiveX før "messagebox'en" skal poppe opp i brukerens browser. hjemmeside.htm <html> <head> <script> var strJScript = window.open('melding.htm',null,'height=100, width=90,status= no, resizable= no, scrollbars=no, toolbar=no,location=center,menubar=no, top=100, left=300'); </script> </head> <body> Min hjemmeside bla bla bla </body> </html> melding.htm <html> <head> <title>Message Boxt</title> </head> <body> Her setter du inn Informasjonen. I scriptet tilpasser du høyde og bredde!<br> <a href ="http://vg.no" target =_blank>Til vg</a> </body> </html>
Hayer Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 (endret) vent da... ringer til fyren me scriptet... sry, feil språk... test:(ikke tenk på dette) <br> Funker <br> i forumet? hvis ja hvorfor ikke kjøre en <script language="javascript"> <window1.close> </script> el no? Endret 28. januar 2007 av Hayer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå