Gå til innhold

kommer Vanguard alerede 30 januar? Oo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg anventer Warhammer Online. Vanguard er produsert av folkene av EQ2, og grafikken ser ut som der etter, ikke etter min smak. Spillet har dog noen fine konsepter om stor spillerfrihet og funksjoner som gjør spillet til mer av et eventyr enn en begrenset spilleopplevelse med fast mål og mening.

7882251[/snapback]

 

Korreksjon, folkene bak Everquest, ikke Everquest 2.

Lenke til kommentar

Det er vel mer folkene bak det første EQ som også står bak Vanguard. SIGIL som utviklerne heter. Men ja, SOE (eq2, swg, etc) har serverparken og kontoene og slikt. Inntrykket til mange under betaen var vel at Vanguard var mer likt eq enn eq2.

 

Jeg har spilt siden pre-launch nå, og mye av det jeg har sett er meget bra. Utforsking er gøy, og en del områder kan minne litt om Norsk natur.

Kan ikke si meg enig i at grafikken ligner på den i eq2. EQ2 er utelukkende bygget opp av soner og atter soner. I Vanguard har de lykkes med å skape den samme følelsen som i WOW. Nemlig en stor verden som man kan utforske. Jeg for min del liker den varianten. Synsvidden er veldig bra og jeg syns det grafiske utrykket skaper en god stemning. Trives spesielt om natten.

 

Jeg vil også trekke frem ingame musikken. Sjelden har jeg hørt musikk som har vært så bra, og bygger opp under stemningen. Helt klart på høyde med musikken i wow.

Spillet har jo knapt vært "ute" en uke, men det virker stabilt nå, etter noen problemer de første dagene. For de som er redd for ytelsen så er den veldig mye bedre enn under betaen. Kjører det glatt på min laptop også.

 

Mange kritiserer Vanguard for å ikke bidra med noe nytt, men Diplomacy har nå ikke jeg sett i et MMORPG før, og det er faktisk veldig vanedannende når man har lært det.

 

Når det gjelder harvesting så syns jeg det er litt kult at trærne faktisk faller ned når du hogger de.

 

sånn generelt kunne jeg ønsket meg litt flere hårfrisyrer, men det blir mer kosmetisk. Det hadde kanskje vært ønskelig med flere animasjoner i kamp også. Der syns jeg så langt at EQ2 ser bedre ut. Karakteren har også en tendens til å gi utrykk for at den "stirrer på et punkt" et sted bak fienden når du slåss. Dette kunne vært gjort mer engasjerende.

 

Og helt til slutt. Et stort pluss til SIGIL for at de gjorde hest tilgjengelig allerede på lvl 10, og til en svært overkommelig pris. Verden er så stor at det hadde nok gått mange på nervene om man skulle ha løpt hele tiden. Se for deg Tatooine uten speederbike. Artig å traske rundt en halvtime, men så blir du søkke lei.

 

Har enda ikke prøvd crafting, men det kommer nok.

 

Dette var noen av mine tanker om Vanguard etter en uke.

 

De fleste karakterene mine er på EU serveren (gelenia) eller noe sånt.

Så, hvis noen trenger en Cleric er det bare å rope på Vargar :)...bare lvl 12 da..hehe. Har ikke bestemt meg for en "main toon" enda. Driver å prøver litt forskjellige klasser og raser enda. Området hvor Vulmane starter opp er helt sjef.

Lenke til kommentar

Jeg får vel det *sukker* ... Jeg har nå spilt begge spillene du snakker om så selv om jeg ikke har tilgang til noe stort og herlig mystisk teknisk vokabular, kan jeg si et par ord om mine intrykk.

 

Først of fremst tror jeg det er på sin plass å si at jeg ikke nødvendigvis tror Vanguard vil falle i smak selv om WoW gjorde det i sin tid. For selv om mange tydligvis har ønsket seg et slags nytt WoW, selv om mye (journal, inventory, spell logoes osv.) minner om WoW, er det også mye som skiller disse spillene fra hverandre. Jeg vet ikke om jeg vil si at det skyldes det faktum at Vanguard er så mye mer utfordrende, om det er vanskeligere, men sikkert er det at det er mer komplisert, det er mer å sette seg inn i rett og slett. Crafting for eksempel. Man trykker ikke bare på en knapp og venter på ferdig produkt, man er med i selve prosessen og man kan lage gjenstander som i sin endelige form vil ha en av flere kvalitetsnivåer avhengig av karakterens kunnskaper samt selve prosessen med å lage gjenstanden. I tillegg har du diplomacy bolken ... Svært irriterende til tider spør du meg hehe, men jeg skjønner at man setter pris på dette elementet også. Det gir rom for å virke på dine omgivelser, på å endre verden en smule, påvirke den ved hjelp av ordet alene. I praksis fungerer dette som et kortspill der en måler sine evner mot en NPC.

 

Om jeg skal samle mine erfaringer i et eneste punkt, vil jeg nok si at dette med tid synes å være godt egnet ... Vanguard virker en smule mer tidkrevende enn andre mmorpgs jeg har vært borti, Everquest 2 også inkludert. Men for alt i verden, gøy er det! Og ja, jeg anbefaler det på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Ikke rart at det kun slippes EQ clones når ingen gidder å grave dypere enn i hylla med store komersielle, mainstream titler.

 

Sjekk ut linkene jeg posta med Darkfall Online oppe i tråden. Gutta holdt til på Grünerløkka i Oslo før de flytta til Hellas for å redusere produksjonskostnader. Rent teknisk så har prosjektet vært under full utvikling siden 2003.

 

Spillet utvikles i stor grad av gamere, med det mål å eliminere alt de har irritert seg over siden online spill først kom på markedet. Mannen bak art direction er forøvrig helt sinnsykt flink og samme gjelder mesteparten av teamet der nede (30 stykk +/-)

 

Hvis du ikke liker PvP er det kanskje ikke spillet for deg, men ellers setter de standarden for frihet, dynamisk gameworld (hvem som helst kan claime hva som helst), migrerende monsterspawns (killer du nok mobs så flytter de seg, killer du dem for sakte, så blir det fler av dem), 100% spillerdreven økonomi (crafters kan lage alt og er for en gangs skyld helt nødvendige), ingen levels-skillbased, du kan claime og bygge byer etc.

 

http://darkfallonline.com (intern beta om dagen)

 

Nok rant. Check it out.

Endret av scum99
Lenke til kommentar
Ikke rart at det kun slippes EQ clones når ingen gidder å grave dypere enn i hylla med store komersielle, mainstream titler.

Darkfall er en spennende tittel, men det har et problem i at det ikke finnes noen utgivelsesdato. Kommer det i år? Neste år? Året etter det igjen? Liten vits i å engasjere seg for sterkt i det spillet før de har en konkret dato å slå i bordet med - inntil da kan man jo prøve å kose seg med det /er/ utgitt. (Dette er forøvrig helt i tråd med hva utviklerne har sagt selv, de vil ikke at spillet skal hypes for mye før de er klar for lansering.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...