Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Radmin og Vista


Anbefalte innlegg

Kjører Ultimate Vista og vil fjernstyre denne maskinen med Radmin 2.2 fra en XP-maskin. Har disabla firewall og usercontrol og forwarda port i router men får bare svart skjerm når jeg skal logge på Vista-maskinen - dvs jeg får logget på maskinen, men jeg ser ingen ting. Noen som vet hva som skal til for å få den til å funke?

 

PS! Har også testa med RADMIN 3.0 Server og Viewer Beta...

:hmm:

Endret av lamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan godt hende at noen antivirusprogram hindrer Radmin siden mange antiviruser flagger Radmin som trojan/farlig program. Har du prøvd RealVNC? Jeg gikk fra Radmin til RealVNC siden det er gratis, enklere å koble opp og sinnsykt mindre ressurskrevende :)

 

RealVNC

7774003[/snapback]

 

OK, hvilken versjon av Real VNC er kompatibel med Vista?

 

Sprøtt at ikke Radmin funker, synes jeg...

 

Kjører forresten ingen antivirus prog som sperrer/fjerner Radmin (som f.eks. Symantec som hater Radmin...)

Endret av lamer
Lenke til kommentar
Mest sannynligvis er det en eller annen brannmur som har blokkert porter. Vista skal visstnok være hissig mot slike "tvilsomme" programmer :)

 

Er faktisk ikke sikker hvilken VNC som fungerer med Vista men kan uansett anbefale VNC hvis du ikke har en spesiell grunn til å bruke Radmin.

7774022[/snapback]

 

Nope, har som kjent disabla Windows Firewall, User Control, Windows Defender og diverse andre "kjekke" sikkerhetsfunksjoner i Vista. Radmin Viewer klarer å connecte seg gjennom porten, men jeg får ikke skjermbilde...

Lenke til kommentar
Hm, serversiden er satt opp riktig?

7774058[/snapback]

 

:blush: Litt usikker på helt hva du mener med det? Det er i utgangspunktet bare å installere Radmin med Server og evt. Viewer, velge port (jeg har prøvd både med default og litt andre porter, log-in passord, evt NT security mot lokale kontoer), reboote PC og voilá - så skal tjenesten rserver.exe startes ved boot. Er det noe jeg kanskje gjør feil ved installasjonen? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...