Gå til innhold

Største HDD ever?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pøh, har sett "ny lagringteknolgi" så vannvitting mange ganger. Ekstra mye er det på ITavisen. F.eks: 2TB på en plastbit!!! (eller var det GB?)

 

Uansett, tror ikke noe på det før de har konkrete planer, de er testet og kanskje jeg behøver at en prototyp er klar :grin: (btw, har ikke lest artikkelen)

Lenke til kommentar

Normalt så er det jo et eller annet jalla selskap ingen har hørt om som kommer med disse "gjennombruddene" som flopper. Jeg har betraktelig mer tilitt til en seriøs uttalelse som dette, spesielt med tanke på at det kommer fra seagate. Er det et selskap som scorer høyt på min seriøsitetsliste, så er det seagate.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 00:15, skrev rondespiret:

"Seagate Technology" har annonsert utvikling av ny lagringsteknologi som kan gi HDD på opptil 1 Terabyte.




Ser vel egentlig ikke for meg back-up og defragmentering av en slik HDD
:grin:


 

Quote:


Den 2002-11-29 00:19, skrev _StatuS_:

Eller grundig Scandisk for den saks skyld
:grin:


 

Hehe... Jeg tror nok at jeg ville ha partisjonert den jah. Ingen med vett i hodet ville kjørt en 1TB disk uten å dele den opp...

 

Men det skjønte vel alle, jeg måtte bare skrive det :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: IIIvolt på 2002-11-29 08:51 ]

Lenke til kommentar

Vel, med tanke på at det er diskar på 200GB i butikken i dag så er det vel ikkje meir å vente enn at vi har nådd TB i 2004-2005.

 

Og som dei sjølv seier: det er venta at denne vertikale måten å arrangere magnetfelta på vil 20-doble lagringskapasiteten per areal, noko som er ei forbetring, men ikkje revolusjonerande akkurat.

 

Og når det gjeld cd'ar så fins dei på 900MB no. Opp til 1,2 så er det berre 30%, alt for lite til å rettferdiggjere eit nytt produkt. Og da Sony lanserte 1,2GB så var framleis DVD-brennarar og plater uoppnåelege for folk flest. Det er dei ikkje lenger, så mitt tips er at 1,2GB-platene ikkje kjem i det heile, ikkje fordi Sony ikkje har klart å lage det, men fordi det ikkje er eit behov lenger.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 08:49, skrev IIIvolt:

Hehe... Jeg tror nok at jeg ville ha partisjonert den jah. Ingen med vett i hodet ville kjørt en 1TB disk uten å dele den opp...


 

Tja, som fil-lager er det vel greit? (dvs filmer, spill, musikk etc).

 

Og tenk noen år tilbake, da ville hvertfall ikke jeg hatt mer enn et par GB per partisjon, mens jeg nå har gledelig partisjoner på over 100 GB..

 

Ting forandrer seg, det vil de fortsette med også etter at 1TB-disker lanseres.

 

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...