Gå til innhold

Hovedkort med agp x8...?


fredlund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-29 19:44, skrev fredlund:

Takk for gode råd, men er det så at 8xagp ikke har noe for seg, eller?


 

Joda, hvis alle nye gode grafikk-kort kommer som AGP 8X har det noe for seg :smile: men behovet for den økte båndbredden som 8X gir, det diskuteres heftig...

 

[ Denne Melding var redigert av: rondespiret på 2002-11-30 01:26 ]

Lenke til kommentar

Med dagens tek så får du faktisk ikke brukt 8X AGPen på hovedkortene. Det er kun et kort jeg har funnet som faktisk bruker 8X ytelsen. Det er et Asus A7N8X. Det nye kortet med nForce2 chipen. Dette hovedkortet ble faktisk kjørt sammen med 9700 skjermkortet når det ble lansert. Resten av kortene bruker faktisk ikke mere enn 4X. Kan jo hende det det har kommet noen oppdateringer som fikser dette nå, men har ikke sjekket det.

 

Min anbefaling til deg er å vente til 8X teknologien har forlatt startgropen og er på god vei til sin andre runde. Da burde den techen være god nok. Det skal ihvertfall jeg :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 23:07, skrev milamber:

Med dagens tek så får du faktisk ikke brukt 8X AGPen på hovedkortene. Det er kun et kort jeg har funnet som faktisk bruker 8X ytelsen. Det er et Asus A7N8X. Det nye kortet med nForce2 chipen. Dette hovedkortet ble faktisk kjørt sammen med 9700 skjermkortet når det ble lansert. Resten av kortene bruker faktisk ikke mere enn 4X. Kan jo hende det det har kommet noen oppdateringer som fikser dette nå, men har ikke sjekket det.


Min anbefaling til deg er å vente til 8X teknologien har forlatt startgropen og er på god vei til sin andre runde. Da burde den techen være god nok. Det skal ihvertfall jeg :smile:



 

det er jo ikke helt sant både kt400 og sis648 har 8x agp men funka dårlig med 1.0 versjonen av r9700 men nå er den i versjon 1.3 da funker alt vel.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor en kan få tak i 1.3 biosen til ATI 9700Pro?

Den jeg har ser ut til å være 1.13....

Agp 8x henger seg selvfølgelig. Takket være Smartgart og nye VIAagp betadrivere kan jeg nå velge å kjøre 4x eller 8x , men 8x henger seg alltid.

Hørte noe om a det skulle komme en ny beta agp driver for kt400 hovedkortene med VIA Chipset "8235". Håper dette fikser problemet.

 

[ Denne Melding var redigert av: KongeOdin på 2002-11-30 01:00 ]

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...