Gå til innhold

3d-problem med Radeon 8500LE


petergaustad

Anbefalte innlegg

Fikk ny maskin i dag, med Hercules Radeon 8500LE skjermkort. Når jeg starter 3D-applikasjoner, så kommer det horisontale striper over skjermen og maskinen henger. Har prøvd både spill og 3D-mark.

 

I 2D fungerer maskinen helt fint, men måtte bruke powerstrip for å få kjørt 1600x1200 oppløsning.

 

Av hardware har maskinen Asus P4PE, P4 2,4 Ghz 533 Mhz bus, Twinmos 512 MB 333DDR-ram og Hercules Radeon 8500LE. OS er Win2000-server, og maskinen er ikke overklokket.

 

Noen som har tips til hva som kan være galt, eller er kortet defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har prøvd med siste drivere fra ATI? http://www.ati.com

 

Driver pakken heter catalyst 2.4.

 

Dersom ikke det funker og du har satt AGP til 4x etc, ville jeg sendt inn kortet og fått ett nytt.

 

Edit; kanskje nevne at jeg har samme kort, men av typen BBA(bygget av ATI). Og det du nevner skal ikke være noe problem.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-28 22:53 ]

Lenke til kommentar

Bruker de siste driverne fra ati.com, så det burde ikke være problemt (om det ikke er bugs i driverne da). AGP er satt til 4X.

 

Noe annet jeg kan prøve?

 

Edit: Noen ganger blir skjermen bare helt svart også, det varierer litt etter hva jeg prøver å starte.

 

[ Denne Melding var redigert av: petergaustad på 2002-11-28 23:12 ]

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det er driverne egentlig, de funker OK hos meg, forskjellen mellom BBA og Hercules skal være minimal.. Du kan jo prøve med noen litt eldre da, de skal også ligge en plass på ati sine hjemmesider.

 

Et triks kan være å avinstallere dem og innstallere dem på nytt.. Restarte før og etter, å restarte windows under install av drivere og programmer betyr ganske mye... selv om programmene ikke alltid spør.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-29 00:01 ]

Lenke til kommentar

Har i dag testet skjermkortet i en annen maskin, og der fungerer det fint. Dermed så står jeg på blank bakke på hva som feiler systemet mitt.

 

Jeg har installert Catalyst 2.4, Intel chipset inf update program og Intel application accelrator program samt drivere til lydkort, nettverkskoert og usb.

 

Jeg har ikke gjort noen endringer i bios eller med jumpere på hovedkortet.

 

Noen som har flere forslag til hva som kan være problemet?

 

Edit: Har forresten testet med både AGP 4x og 1x, uten at det hjalp noe

 

[ Denne Melding var redigert av: petergaustad på 2002-11-29 22:27 ]

Lenke til kommentar

Sjekk minnet. Det høres kanskje sprøtt ut meg jeg hadde samme problemet. 2d funket fint - 3d chrashet, noen ganger med en gang andre ganger etter noen minutter. Skiftet ut mine 2x256 Twinmus reg/ecc DDR brikker men 1 crucial 512 reg/ecc og har ikke hatt noen som helst problemer siden det. 3d spill bruker jo mer minne, og trolig så avdekket jeg en krok i minnet mitt hvor det lå en liten feil når minnet ble fullt. Ikke vet jeg.. Men som sagt, nå er jeg 100% oppe og går og har ikke hatt noe kluss med mitt Herc 8500LE de 2 mnd jeg har hatt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...