Gå til innhold

Antivirus: Avast eller AVG?


Gjest Slettet+8745264

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har brukt begge (eller, brker avg nå)

 

avg tar mere virus enn avast. og avast varer bare i 60 dager hvis du ikke betlaer for det.

 

og avast sliter på maskinen (den blir tregere)

 

bruk avg. anbefales av meg. har brukt avg i 3 år nå. aldrig fått noe virus. og har heller ikke hat noe problemer. men husk FULL update på det :D

 

GO AVG

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
har brukt begge (eller, brker avg nå)

 

avg tar mere virus enn avast. og avast varer bare i 60 dager hvis du ikke betlaer for det.

 

Du har mye peiling ja. Etter 60 dager må man registrere seg med epost adressen sin, så får man en registrerings kode som varer i 1 år. Det koster ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt begge to, jeg er ikke så veldig utsatt for Virus, og har derfor ikke fått muligheten til å se om noen av de tar mer en den andre.

Akkurat nå, har jeg AVG, siden jeg sluttet å bruke Avast, fordi den ga meg blåskjerm (aner ikke hvorfor, må ha vært en snodig driver jeg hadde)

Uansett så synes jeg begge to er enkle å bruke, og raske.

AVG har også veldig ofte oppdateringer.

Lenke til kommentar

Vil bare si at det er kanskje ikke så lurt å stole blindt på AVG, siden dette er ett av anti-virus programmene som oppdager færrest virus. Hjelper lite at det bruker lite resurser hvis det faktisk ikke beskytter deg som det skal. Avast er en god del bedre, men dette er heller ikke blant de bedre sammeliknet med de kommersielle løsningene. Antivir på den andre siden er faktisk riktig så bra, men den gratis-versjonen er en eldre versjon enn den "vanlige" utgaven, og er på langt nær like effektivt selv om det vil holde for de fleste.

Utrolig nok så kommer det beste gratis AV programmet fra AOL, men det er ikke dem som har utviklet det. Programmet er en litt forenklet versjon av Kaspersky Anti-Virus (ett av verdens best AV) med ett nytt skin. Anbefales på det sterkeste da det ikke bare oppdager flere virus enn de fleste andre liknende programmer, men det er også raskt & tar veldig lite resurser. Last ned her: Active Virus Shield (husk å si nei på spørsmålet om du vil installere AOL's toolbar på slutten av installasjonen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...