Gå til innhold

Fallskjermjeger 2008 - søkere?


Anbefalte innlegg

Det du sier er nok ikke så dumt. Tror ikke du skal konsentrere deg alt for mye om å "trene" psyken, men det å erfare dine egene grenser og kapasiteter er nok et stort pluss. Da vet du sånn ca hvor grensen går hen, og hva som er mulig, og evt ikke mulig. Jeg vil nok tro av mangel på søvn definitivt blir det værste :p huffameg

 

Ja, jeg er helt enig. Tror nok ikke jeg skal gjenta denne formen for utfordring noe særlig. Men helt klart en fordel å kjenne effekten av lite mat. F.eks ble jeg utrolig overrasket over hvor trøtt og slapp du føler deg uten mat. Når det nermer seg 48 timer uten, er jeg utrolig slapp, og svært søvning, selv om jeg faktisk sov mer i natt en jeg pleier. Jeg orka ikke å ta en joggetur i dag, å sovna faktisk på sofaen, med TVen på :ohmy: Jeg tør faktisk ikke tenkte på hvordan det hadde vært kombinert med lite søvn. Helt klart at drømmen om å bli fallskjermjeger kommer til å bli utrolig tøft, ikke bare fysisk, men psykisk. Men jeg er fast bestemt på å klare det, selv om det blir et helvette. Det kommer til å bli like tungt for alle andre, som det gjør for meg. Har du ikke en slik holdning tror jeg neppe du kommer langt. Håper du og vennene dine har det Foursquare :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

På tide med en update her! ;) Hvordan ligger folket an her inne?

 

Det har blitt lite med trening på meg den siste perioden, pga skade, men begynner å komme seg igjen nå :) Igår kveld testet jeg 5km "landevei" og brukte ca 22min, og da gikk jeg innimellom pga at jeg holdt en alt for høy intensitet og ble fort sliten, men det funka uansett :p Det jeg sliter mest med er 7km med sekk+++ på 52min.. Det er fortsatt et helvette! Noen fler som har testet det?

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg har søkt fallskjermjeger 2008! Treningen har vært litt sløv siste ukene grunnet skade, og mye å gjøre. Men begynner igjen for fullt til mandag!:D Før skaden lå jeg veldig bra an, løp 5km på 22min, 3mil på tre og en halv time ca, og minstekrava var inne. Men dette er nok rimelig redusert nå,hehe. Så det krever arbeid! Pleier å gå lange turer med sekk på 25kg. Hra ikke fått testet meg på den 7km'eren, men det må prøves!=)

Kult å lese om andre søkere! Håper vi sees på opptak, og forhåpentligvis i troppen 08:D

Lenke til kommentar

Spør her, i stedenfor å starte en egen tråd: Man kan ta Fallskjermjeger som førstegangstjeneste, om jeg har forstått riktig? La oss si at jeg lider av en sykdom som hindrer meg i å ta "vanlig" førstegangstjeneste, men etter et kirurgisk inngrep så blir jeg tjenestedyktig; er det da fortsatt mulig for meg å søke Fallskjermjeger? Har trent aktivt siden September, og blir 17 i April. Dette er kort sagt det eneste jeg har lyst til, det eneste som hindrer meg er det medisinske.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har lest om mange som har vært i samme situasjon som deg. Og så vidt jeg har forstått, så er det din nåværende tilstand og funksjon som teller! MEN, du vil sjekket for tidligere "heftelser" - som kan ha betydning for FJ-året, hvor du kan få en bivirkning f.eks?

 

Det kommer nok veldig an på om du er 100% frisk eller ei, men tror det er endel som skal til for at de skal kunne nekte deg et forsøk som FJ :) Men jeg er ikke rette person til å bekrefte noe slikt. Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg tatt kontakt med HJK/FSK. Uansett, lykke til!

Endret av Foursquare
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har lest om mange som har vært i samme situasjon som deg. Og så vidt jeg har forstått, så er det din nåværende tilstand og funksjon som teller! MEN, du vil sjekket for tidligere "heftelser" - som kan ha betydning for FJ-året, hvor du kan få en bivirkning f.eks?

 

Det kommer nok veldig an på om du er 100% frisk eller ei, men tror det er endel som skal til for at de skal kunne nekte deg et forsøk som FJ :) Men jeg er ikke rette person til å bekrefte noe slikt. Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg tatt kontakt med HJK/FSK. Uansett, lykke til!

 

Hei!

 

Jeg sendte mail til FSK for noen måneder siden, de sa at så lenge jeg er syk så er det diskvalifiserende. Men det jeg lurer på, er om jeg kan bli erklært "ikke tjenestedyktig" når jeg kommer inn til "vanlig" sesjon, for deretter å bli frisk senere: Er det da mulig å søke til opptak? Det finnes ikke noe nummer jeg kan ringe for å spørre dette? Hadde vært fint å få avklart det en gang for alle.

Endret av Jon4s
Lenke til kommentar

Hvis jeg tolker deg riktig nå, så kan du bli stempla som "ikke tjenestedyktig", deretter bli frisk. Men da må du ringe inn til VPS (tlf: 03003 ?) i etterkant og be om ny sesjonsjekk. Hvis du da består kravene, kan du søke videre!

 

Og ja, du må på sesjon først før du kan søke fallskjermjeger, som er en førstegangstjeneste! :)

Endret av Foursquare
Lenke til kommentar
Hvis jeg tolker deg riktig nå, så kan du bli stempla som "ikke tjenestedyktig", deretter bli frisk. Men da må du ringe inn til VPS (tlf: 03003 ?) i etterkant og be om ny sesjonsjekk. Hvis du da består kravene, kan du søke videre!

 

Og ja, du må på sesjon først før du kan søke fallskjermjeger, som er en førstegangstjeneste! :)

 

Var det jeg ville høre. Tusen takk!

Lenke til kommentar

Fikk inkalling til sesjon for et par dager siden, og dette er en av tingene jeg har lyst til å gjøre når jeg først skal i millitæret. Det som uroer meg mest, er at mange sier det er et reint helvete. Sersjantene vekker deg på natten, og du må ut og isbade bla. Må også belage oss på å ligge ute, uten mat, og fryse noe inni helvete. Var også en som snakket om at en av testene var å hoppe i fallskjerm over England et sted, og deretter komme seg til et punkt.

 

Stemmer dette? Er det virkelig så jævelig?

Lenke til kommentar

Hehe, hvis du synes det du nevner der er så ille, så burde du kanskje søke noe annet? Men selvfølgelig, folk har en tendens til å overdrive litt, når det er snakk om FJ, som du sikkert har lagt merke til :p

 

Du må ikke tenke så mye på hva andre sier, jeg tror det er jævli fett og at du vil bli godt kjent med mange andre energiske jævler! :p Og husk, det er helt vanlige folk, ingen supermenn

 

Hvis du søker utfordringer, og ønsker å få så mye ut av førstegangstjenesten som mulig, hadde jeg ikke vært i tvil! ;)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Et annet tips er å bare gjøre det som du blir bedt om. Ikke demonstrer at du greier 20 hang ups eller 170 armhenvinger. Befalet bryr seg ikke og det eneste du oppnår er å slite deg ut. Tro meg, kreftene kommer du til å trenge senere, så spar på de når du kan.

 

Hvordan mange tror du man trenger å ta for å komme videre? Hva tok du? Hørt at det er noen som ikke kom videre selvom de bestod minstekravet.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
9 på det fysiske, 5 på evnetesten.

Jeg sendte mail til FSK/HJK i fjor, og til svar fikk jeg at det uoffisielle kravet for syn var 7, så det er mulig de gjør unntak på det punktet dersom man presterer bra og "kompenserer". Jeg fikk karakteren 6 på synet, så jeg har ikke tenkt til å søke heller.

 

Hvorfor ligger denne tråden under Ekstremsport forresten? Folk ser vel virkelig ikke på fallskjermjeger som en idrett?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ser tråden fortsatt var aktiv i år, så jeg slenger meg på.

 

 

Hvordan ligger det ann med folket som søkte i 08 troppen?

 

Jeg har selv store ambisjoner om å søke i 09, altså inn til høsten neste år.

Er allerede en godt trent kar, men starter harderer trening og MYE kondisjon etter sommeren :)

 

Og, hvem har planer om å gå inn i 09?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...