Gå til innhold

Lysteknikker med ekstern blitz..


Anbefalte innlegg

Heisann. Kjører ett Canon EOS 350d kamera med en nå nyervervet Sigma ef-500 super ekstern blitz, og har lyst til å lære litt om lyssetting og diverse teknikker for fotografering med denne nye blitzen. Finnes det noen gode guider eller evt bøker jeg kan lese på dette?

 

Foretrekker helst gratis ting via nett, men skader ikke å gå til innkjøp av noen bøker heller. Tenker i hovedsak på lys i forbindelse med bilder av mennesker i forskjellige situasjoner, og også portretter. Saken er at jeg pr i dag kun har denne eksterne blitzen påmontert kameraet, så jeg vil ikke ha noen store guider med bruk av 4-5 blitzer osv..

 

Alle tips mottas med takk:)

Mvh

Tor J.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At Strobist, our goal is to promote more effective use of small, shoe-mount flashes. To teach you to use your small strobe to get results like the professionals get. Photographers from around the world have been bitten by the bug, and it's about to happen to you.

 

Virker jo lovende den strobist siden ihvertfall... Takk for tips. Hvis noen har flere slike linker, så mottas alle tips med takk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...