Gå til innhold

Bærbar 10000, variert bruk, synspkt på valg?


c-man

Anbefalte innlegg

Skal ha en ny laptop, bruksområde kontorapplikasjoner, litt bildebehandling og litt videoredigering, litt spill (hl2, cs:s)

 

Har surfa litt rundt, og kommet til at denne må være et gunstig kjøp. Legger til ca 400 for å få 1 gig ram: http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:...6159;b:190;pl:1

 

Tilbakemeldinger, andre forslag?? Pris 9000 sånn ca...

Endret av c-man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne saken fra Ekjøp bør jo holde en stund? Koster jo 9000 kr og greier.. Eneste er vel at go7300 skjermkort kanskje blir litt i svakeste laget? :hmm: Men ellers er jo 2GB ram, 160GB hdd osv helt knall da!

 

EDIT:

Den du så på er det jo ATi X1400 kort på, og det blir vel ca tilsvarende go7300, så da mener ihvertfall jeg at Packard Bellen er et MYE bedre kjøp! go7300 på denne pcen hadde jo også 128MB dedikert, og maks 512MB (låner 384 fra RAM, men med 2GB har du "råd" til det.. :p ). Koster jo 100 kr mer enn den du så på og har 4x så mye ram og 2x så stor hdd. I tillegg har den WinXP MCE istedenfor Pro.

 

EDIT2:

160GB hdd, ikke 16GB :blush:

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Hva er fordelen med Media Center kontra XP Pro?

7773486[/snapback]

 

Vel, det er jo en smakssak selvfølgelig, men Media Center inneholder en diger dynge med media programvare i et lettfattelig brukergrensesnitt som er god knall om du for eksempel pleier å koble pcen til tv e.l. Selv bruker jeg disse funksjonene en hel masse.

 

Leser her at MCE er XP Pro med Media funksjoner. Forskjellen som er understreket i forskjellige forum er at MCE ikke lar deg koble til nettverk på jobben osv via domene. Det er ikke nødvendig for meg uansett, men kan jo hende du og/elller andre har bruk for dette og da er ikke MCE anbefalt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har økt budsjettet litt, til ca 10000, og har omtrent bestemt meg for denne laptopen her: http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:...90;c:36159;pl:1

 

Ser at batteritiden er litt lav, men det er av underordnet betydning, men sånn ellers, er dette er bra kjøp?

7838752[/snapback]

Det går an å kjøpe ekstra batteri til den med mye bedre batteritid.

Ville tro at det finnes tester/reviews til modellen på engelsk eller tysk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...