Goosewater Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Etter som årene går hoper det seg opp med cd-er og dvd-er med diverse innhold. Begynner å innse at jeg ikke har helt oversikt over hva de inneholder. Er derfor på utkikk etter et databaseprogram som kan lese innholdet på disken, og hvor jeg senere kan søke etter innhold på alle cd/dvd-ene for å finne filen/programmet jeg leter etter. Har forsåvidt sett litt på Imation Disc Stakka. Der følger det jo med et program som holder styr på innholdet på platene. Det er vel et sånt program jeg er ute etter. Har forsåvidt vurdert å kjøpe Imation Disc Stakka også, men er litt skeptisk pga noen negative brukererfaringer. Noen som vet om et bra database/søkeprogram som fungerer til dette?
Goosewater Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Skrevet 22. januar 2007 Er jeg den eneste som ønsker seg et slikt program?
ilpostino Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 jeg har tidligere brukt cd Winder og synes det har vært et bra program til formålet
Goosewater Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Skrevet 22. januar 2007 Det var akkurat noe slikt jeg er ute etter. Tusen takk!
60C Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 (endret) Du kan også bruke et program som heter WhereIsIt. Dette bruker jeg selv og er et utrolig greit program med en rekke funksjoner. Endret 22. januar 2007 av 60C
Goosewater Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Skrevet 23. januar 2007 Har lastet ned og prøvd både cd Winder og WhereIsIt. Begge programmene kan prøves (med noen begrensinger) før man registrerer seg. WhereIsIt er litt dyrere (40$ mot 30€), men har en gratis lettversjon som kan lese databasen som lages. Noe cd Winder ikke har (må ha fullversjon). Jeg kommer nok til å velge WhereIsIt fordi det dekker mitt behov og virker mest "solid". Det har mange innstillingsmuligheter for ulike valg, bl.a. kan en installere norsk språkpakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå