Arntsen Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Mulig feilpost så om moderator evt flytter det fint.. Spørsmålet er som følger: Min gamle pc skal stå hjemme på "gutterommet". Den skal stå på opplasting av saker og ting til en server + at den skal serve faders media center pc osv. Finnes det noe GODT program for å sitte i min leilighet 2 mil unna og "se" skrivebordet og styre hele pc'en. Begge har (såklart) adsl, Telenor der pc'n skal stå, NextGentel der jeg bor. Så må på en måte komme meg gjennom brannmuren på telenor-nettet. Åpen for MASSE forslag, og om programmet koster penger får heller være, bare det er godt, fordi jeg orker ikke knote så mye... Takk for all hjelp!!
zeltex Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Windows har vel remote desktop, så sant mediapc har windows og ikke linux. Uansett kan du instalere VNC på mediapc og bare åpne og sende porter vidre, så skal det fungere.
Arntsen Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Skrevet 20. januar 2007 Windows har vel remote desktop, så sant mediapc har windows og ikke linux. Uansett kan du instalere VNC på mediapc og bare åpne og sende porter vidre, så skal det fungere. 7762138[/snapback] Så var greia det at jeg ikke har så mye peil
Muffinman Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Logmein er veldig enkelt. Trenger ikke åpne porter i ruter, bare logge inn på nettstedet og vips så fjernstyrer du.
norbat Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Logmein er veldig enkelt. Trenger ikke åpne porter i ruter, bare logge inn på nettstedet og vips så fjernstyrer du. 7762522[/snapback] Anbefales. Stort enklere kan det ikke bli.
espen118 Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Når man registrerer seg på siden da må vel den du skal styre også registrere seg?
Muffinman Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Du registrerer PC`en(e) du skal styre på nettstedet. Så installerer du en et lite program på pc`en du skal fjernstyre og legger inn brukerinfo på det, og du er oppe og går.
Ondskapen Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 (endret) Ble vist svart på det... Endret 20. januar 2007 av ondskapen
espen118 Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Ja kan man det? Men når man har gjort alt det og logger seg inn kan man fjernstyre alle andre pcene som også har det programmet da?
Muffinman Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Så lenge du har registrert dem på nettsiden. Du får opp en oversikt over pc`ene, og ved å klikke på den du vil fjernstyre og deretter velge noen innstillinger er du i gang.
Ondskapen Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Så det. Dette er jo genialt. Nå kan jeg kontrolere hvordan det går med nedlastninger og sånnt når jeg er borte
BeFs Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Som mange andre sier her: http://logmein.com Gratisversionen der er helt knall. Det fine er at det er minimalt å installere. Jeg brukte flere VNC løsninger før, men logmein tar kaka.
Arntsen Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Skrevet 22. januar 2007 Tusen takk for god hjelp... Testet programmet litt nå, og det er jo helt genialt. Også slipper jeg å dra rundt til forskjellige familie-medlemmer for å hjelpe di, kan bare gjøre det over nettet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå