Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

God følelse=bedre helse?


duottar

Anbefalte innlegg

Med mye fokusering på kropp, så vil kanskje mange føle seg utenfor "systemet".

 

Det fokuseres veldig mye på at om du er "normal" så vil du også være i god balanse med deg selv(reklamer mot fedme fremstiller deg veldig ofte som mislykket person om du er tykk, og en vellykket person om du er tynn).

 

Hva om samfunnet heller prøver å få disse menneskene utenfor "systemet" til å føle seg vellykket selv om de har fedme å slite med. Vil det føre til en sterkere vilje til å komme seg opp å gjøre noe med det?

 

En som føler seg mislykket i forhold til kropp vil kanskje ikke ha energi til å gjøre noe med det i og med at personen allerede føler seg mislykket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mye fokusering på kropp, så vil kanskje mange føle seg utenfor "systemet".

 

Hva om samfunnet heller prøver å få disse menneskene utenfor "systemet" til å føle seg vellykket selv om de har fedme å slite med. Vil det føre til en sterkere vilje til å komme seg opp å gjøre noe med det?

 

7761716[/snapback]

 

Hva skal da motivere?

 

Altså, Skal vi si til feite folk at det er bra for å øke selvtillit, for at de da skal gjøre noe med det ?

 

Nei, eneste som feiler de er latskap og kanskje enkelte har sykdommer som ikke kan rettes iforhold til fedme også, som igjen er utrolig synd.

Lenke til kommentar
Med mye fokusering på kropp, så vil kanskje mange føle seg utenfor "systemet".

 

Hva om samfunnet heller prøver å få disse menneskene utenfor "systemet" til å føle seg vellykket selv om de har fedme å slite med. Vil det føre til en sterkere vilje til å komme seg opp å gjøre noe med det?

 

7761716[/snapback]

 

Hva skal da motivere?

 

Altså, Skal vi si til feite folk at det er bra for å øke selvtillit, for at de da skal gjøre noe med det ?

 

Nei, eneste som feiler de er latskap og kanskje enkelte har sykdommer som ikke kan rettes iforhold til fedme også, som igjen er utrolig synd.

7763247[/snapback]

 

Hva med å ta de med på forskjellige ting, ikke utelukke folk bare for at de er fete. Tenker de kan lett føle seg tilsidesatt når de er fete. Og en holdning som at de er late hjelper vel ingen?

Lenke til kommentar

Er det slik at folk ikke tar med enkelte av vennene sine på kino f.eks. fordi de er feite?

 

Men det er heller ikke snakk om at jeg skal drive "veldedighet" og ta med feite folk på ting rett og slett fordi de er feite.

 

Sjekk forresten ut Dahles tråd i PRS-kategorien som angår mobbing av feite folk.

Lenke til kommentar

Faren min er sånn.. Da jeg bodde hjemme prøvde jeg litt forskjellig..

 

oppfordret han til å trene.. oppfordret han til å spise sunt.. Kjøpte sunn mat til huset.. Kastet litt usunt mat i smug..

 

Ble lei da han ikke forbedret noe i løpet av et halvt år.. Lånte bøker om livet etter slag og div andre bøker som burde skremme en fornuftig sjel.

 

Jeg og søsteren min fortalte vi var redde for å miste han. Da han hadde både høytblodtrykk og en historie med hjerteproblemer på hans side.

 

Noen uker senere hadde jeg og faren min en kjempekrangel om hans kosthold.. etter krangelen gikk han opp og lagde seg risengrynsgrøt, 23.00 på kvelden..

 

1 år senere har en nå fått diabetes..

 

Noen mennesker kan ikke reddes..

Endret av Pink-Action
Lenke til kommentar

ja.. Men, det ble forvanskelig for meg..

 

Hadde en overvektig stemor med diabetes som unnskyldte han for alt han spiste. Ho mente at siden han jobbet så mye burde han kunne "kose seg" litt, når han kom hjem med kolestrol økende ting..

 

Tror grunnen til at ho prøvde å sabotere mitt forsøk var så hun kunne spise hva hun ville.. Ho spiste mye godteri og kaker med sukker enda hun hadde diabetes.

 

Så lenge hun ikke ga dårlig samvittighet til min far kunne heller ikke han si noe på hennes..

Lenke til kommentar

Gah, er så kjipt med folk som bruker andre til å unnskylde eget forbruk. Men du prøvde hvertfall, det er bra. Jeg prøver stadig å lære min mor og far å bli litt mer bevisste på hva og hvordan de spiser og trener, selv om de ikke er noe "farefullt overvektige" noen av dem. Det er positive sider ved å leve sunnere selv om man opprinnelig var slank (men jeg kan ikke beksylde min mor og far for å være slanke :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...