Gå til innhold

[Løst]YouTube skaper problemer på Wordpress blogg


Anbefalte innlegg

Jeg bruker norblogg.net til å hoste wordpress bloggen min. Jeg ser nå at når jeg legger inn fimer fra YouTube på siden (med html koden som står ved siden av filmen på YouTube), vil siden se helt feil ut i både FireFox og Internet Explorer. I Opera ser siden ut akkurat som den skal. Noen som vet hvorfor dette skjer, eventuelt hva som kan gjøres?

 

Edit: Filmavspilleren feiler helt i Internet Explorer og det kommer bare en sånn boks med kryss...

Endret av Sigurd26
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er noe rart i kildekoden:

- Etter <div class="entry"> i YouTube-innlegget avsluttes <p> rett etter <object>-taggen, i tillegg til at den avsluttes på nytt rett før <div> avsluttes.

- Må ikke <object>-taggen også avsluttes?

7759022[/snapback]

Ser det nå. Det som er skjedd er at wordpress har endret koden når jeg har lagt den inn. Når jeg bytter det som står det ut med det som jeg oprinnelig kopierte fra YouTube virker alt med en gang.

 

kansje han har brukt feil kode,

det står jo to koder der ........ :love:

7759045[/snapback]

Har ikke skrevet koden selv...

 

Noen som vet hvorfor wordpress endrer på koden og hvordan jeg eventuelt forhindrer det?

Lenke til kommentar

Prøver du å skrive inn koden nøyaktig slik du kopierer den fra YouTube (dvs alt på en linje)?

Virker litt rart at den skal legge inn linjeskift automatisk.

 

WordPress skal jo bare legge inn det du skriver mellom <div class="entry"><p> og </p></div> (litt forenklet), så jeg kan ikke helt forstå hvorfor den skal legge inn en ekstra </p> dersom du bare kopierer koden over uten noe ekstra trykking og formatering.

Lenke til kommentar
Prøver du å skrive inn koden nøyaktig slik du kopierer den fra YouTube (dvs alt på en linje)?

Virker litt rart at den skal legge inn linjeskift automatisk.

 

WordPress skal jo bare legge inn det du skriver mellom <div class="entry"><p> og </p></div> (litt forenklet), så jeg kan ikke helt forstå hvorfor den skal legge inn en ekstra </p> dersom du bare kopierer koden over uten noe ekstra trykking og formatering.

7759110[/snapback]

Jeg kopierer koden direkte fra YouTube og limer den inn som html kode i "skriv ny post". Jeg endrer ikke noe på koden.

Lenke til kommentar

Ser nå at videoen har plassert seg på midten i stedet for til høyre (bruker FF2), og koden er en helt annen nå, enn i stad. Nå er det plutselig xhtml-koding på <param>-taggene... Hvis det er WordPress som helt vilkårlig endrer på html-inputen din, kan jeg nok ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Ser nå at videoen har plassert seg på midten i stedet for til høyre (bruker FF2), og koden er en helt annen nå, enn i stad. Nå er det plutselig xhtml-koding på <param>-taggene... Hvis det er WordPress som helt vilkårlig endrer på html-inputen din, kan jeg nok ikke hjelpe deg.

7759222[/snapback]

Jeg har bare prøvd å legge inn filmen på nytt, med akkurat samme kode, uten at det hjalp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...