Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 99 stopper på tomgang


Hans

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ble lykkelig eier av en 1977-modell Saab 99 for noen måneder siden. Kjempebil :thumbup: Men igår begynte den å stoppe på tomgang. Da jeg ikke har sånn veldig peiling på bil tenkte jeg kanskje noen av dere visste hva som kan være årsaken?

 

Har fiklet litt med tomgangsskruen, uten at det hjalp noe. Har også kikket etter hull slanger, men fant ingenting. Noen tips?

 

Svært glad for all hjelp :)

Hans Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg ble lykkelig eier av en 1977-modell Saab 99 for noen måneder siden. Kjempebil  :thumbup:  Men igår begynte den å stoppe på tomgang. Da jeg ikke har sånn veldig peiling på bil tenkte jeg kanskje noen av dere visste hva som kan være årsaken?

 

Har fiklet litt med tomgangsskruen, uten at det hjalp noe. Har også kikket etter hull slanger, men fant ingenting. Noen tips?

 

Svært glad for all hjelp :)

Hans Rune

7755584[/snapback]

 

kondens?

Lenke til kommentar

Du har ikke peilet eller fylt på motorolje i tidsrommet før dette inntraff? Det skjer at folk glemmer å skru lokket skikkelig på igjen etterpå, veivhusventilasjonen blir ikke tett og da oppstår gjerne dette problemet.

 

Ellers er vakuumlekkasje i slanger eller foringer til disse det jeg ville ha lett etter. Jeg har vakuumstyring av varmeapparatet i min 900, så antar at dette også gjelder 99.

 

Denne 99-FAQen nevner også en mulig kilde: http://www.thesaabsite.com/99/99faqs.htm#S...ttle+body+dirty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...