Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så denne demoen, http://www.microsoft.com/exchange/code/OWA/index.html, og liker det jeg ser. Nye OWA begynner å ligne på noe, og hadde vært en velkommen oppgradering til vår SBS 2003 server. MEN - lar dette seg gjøre? Microsoft sier at SBS "2007" kommer 6-12 måneder ETTER at server-versjonen av Vista kommer (!) - og bare det er jo fort et år til, så vi snakker jo høsten 2008 her eller enda lenger.

 

Samtidig er SBS litt "sært" siden man ikke kan kjøre Terminal Server (bare som admin), begrensninger på domener, osv osv. Googler og googler, men finner ikke ut om man får til dette.....

 

Noen som har tips her?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden Exchange 2007 krever 64 bits OS og SBS fortsatt kun finnes i 32 bitsversjon så må du nok forberede deg på å vente en stund enda.

 

Ja, SBS er sær med både SQL og Exchange på samme server i samme OS (to produkter som begge har minnebehandling som sier "ta resterende minne og bruk det") og en del andre begrensninger. Men prisen er også en brøkdel av det det ellers ville koste å få inn disse produktene.

Lenke til kommentar

ah... 32/64 tenkte jeg ikke på en gang..... Japp, er klar over at SBS er "sær", og at grunnen til det er at det tross alt er en veldig rimelig løsning. Jaja, da får jeg vel bare vente til januar 2009 da.....

 

Faktisk har jeg vurdert å bytte til full-versjonen for å få Terminal Server, evt sette opp en egen TS-server om nødvendig. Vi er under 10 brukere, så det er overkommelig å sette opp en kliss ny boks om så. Får tygge litt på om tid og penger er verdt det....

 

Men takk for svar i alle fall! :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
ah... 32/64 tenkte jeg ikke på en gang..... Japp, er klar over at SBS er "sær", og at grunnen til det er at det tross alt er en veldig rimelig løsning. Jaja, da får jeg vel bare vente til januar 2009 da.....   

 

Faktisk har jeg vurdert å bytte til full-versjonen for å få Terminal Server, evt sette opp en egen TS-server om nødvendig. Vi er under 10 brukere, så det er overkommelig å sette opp en kliss ny boks om så.  Får tygge litt på om tid og penger er verdt det....

 

Men takk for svar i alle fall! :-)

7753447[/snapback]

Det koster deg jo ikke mange kronene med en billig Dell-sak eller til og med selvbygg + lisens for en member server som kan kjøre TS :) 10 brukere trenger sannsynligvis ikke all verdens ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...