Gå til innhold

Kan noen anbefale RAM til en AMD FX60?


Cluster1

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å utvide minnet på maskinen min, og muligens gå til innkjøp av nytt hovedkort i samme slengen. I dag har jeg 2048 MB OCZ PC3200 (2-3-2-5) RAM, og lurer på om det er noen fordeler ved å gå opp på frekvensen til f.eks 533MHz.

 

Kan noen anbefale meg de optimale brikkene, eller vil det beste være å kjøpe et likt sett som jeg allerede har - og kjøre et oppsett med 4x1024 MB? (Det siste alternativet frister både meg og lommeboken mest..)

 

Ønsker samtidig tips på et bra hovedkort (socket 939) der pris er uvesentlig - men det er visse kriterier; nforce4, SLI, passivt kjølt chipset, mange sata-kontakter, og plass til en Scythe Ninja cpu-kjøler.

 

I dag har jeg et Asus A8N-SLI Premium som jeg har vært litt plaget med, og samtidig irriterer meg grønn over at flere av sata-kontaktene blokkeres av skjermkortkjølerne - slik at jeg ikke får brukt alle.

 

C1

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus a8n32sli-deluxe

Anbefalt på hw.no

 

Dette var et hovedkort jeg var veldig godt fornøyd med før jeg hoppa over på c2d. Hadde plass til min 140mm runde kobberkjøler der, så burde være plass til din og.

 

Det å hive på mer ram vil jeg påstå er bortkasta. Har selv 4gb med ram, men merker liten eller ingen forskjell fra 2-3gb og fra 2-4gb. Dessuten så støtter ikke win xp 32bit mer enn 3gb utweaket. Det finnes altså måter som du kan få brukt mer minne, finnes flere saker her på forumet ang det --> søk.

 

Noen spesiell grunn til at du skal oppgradere?

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

Takker :)

 

Da er Asus a8n32sli-deluxe bestilt, håper det ikke blir noen problemer med kjøleren på det.

 

Angående spørsmålet mitt om minne så lurte jeg mest på om PC3200 er det ultimate for en FX60, eller om det eventuelt er mer å hente på å bruke brikker med høyere frekvens.

 

Ut i fra det jeg har funnet så langt virker det som at også latency øker i takt med frekvensen - så jeg er usikker på om det beste er å holde meg til dem jeg har (2-3-2-5).

 

Grunnen til at jeg skal ha 4GB er vel mest fordi Vista snart skal kjøpes inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...