Gå til innhold

Klarer ikke å sette oppløsning til 1366*768


HarryKlein

Anbefalte innlegg

Fikk det til slik jeg ville. Valgte at windows skulle skalere ned bildet for å tilpasse desktopen. Dette ser greit ut ved første øyekast, men ser at oppløsningen er blitt 1176 * 664. Så det er ikke helt ideelt.

 

Takk for tips.

 

PCen skal brukes som en fattig HTPC i stua for å se film og surfe litt i sofa kroken.

7752925[/snapback]

 

PC'en er bra nok som HTPC. Idioter som kjøper 2gbyte og dualcore prosessorer og mega skjermkort for og se FILM? På en stakkarslig LCD skjerm? IDIOTISK.

Hva gjør rikingene med denne PC'en? Ikke spiller de, ikke gjør de noe særlig tungt. Kanskje det tyngste er og komprimere film?

 

En XBOX gjør nytten!!

 

Du gjør det rette HarryKlein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk det til slik jeg ville. Valgte at windows skulle skalere ned bildet for å tilpasse desktopen. Dette ser greit ut ved første øyekast, men ser at oppløsningen er blitt 1176 * 664. Så det er ikke helt ideelt.

 

Takk for tips.

 

PCen skal brukes som en fattig HTPC i stua for å se film og surfe litt i sofa kroken.

7752925[/snapback]

 

PC'en er bra nok som HTPC. Idioter som kjøper 2gbyte og dualcore prosessorer og mega skjermkort for og se FILM? På en stakkarslig LCD skjerm? IDIOTISK.

Hva gjør rikingene med denne PC'en? Ikke spiller de, ikke gjør de noe særlig tungt. Kanskje det tyngste er og komprimere film?

 

En XBOX gjør nytten!!

 

Du gjør det rette HarryKlein.

7752960[/snapback]

 

han har jo ikke en kjempedyr "heavy pc" da! han har ikke skjermkort ;)

men uansett. han ville jo ikke ha 720p, som han sa til mitt innlegg henholdsvis #1

han vil ha NØYAKTIG 1366*768.. da kan han bruke "powerstrip" tror jeg :yes:

narutofan, hold kjeft, og ikke drit deg mere ut nå

det er en helt kurant tv, som familien i huset vurderer selv ;)

Endret av tobbesen
Lenke til kommentar
PC'en er bra nok som HTPC. Idioter som kjøper 2gbyte og dualcore prosessorer og mega skjermkort for og se FILM? På en stakkarslig LCD skjerm? IDIOTISK.

Hva gjør rikingene med denne PC'en? Ikke spiller de, ikke gjør de noe særlig tungt. Kanskje det tyngste er og komprimere film?

 

En XBOX gjør nytten!!

 

Du gjør det rette HarryKlein.

7752960[/snapback]

 

Grunne til at de fleste ignorer det du foreslår kan være det at du foreslår s-video som en løsning. Dette er ikke å anbefale hvis man vil ha et resultat som er bedere en "sebart"... I riktig rekkefølge hva man burde velge DVI/HDMI, VGA/Component, S-Video, Composite (Sikkert noen som ikke er enige, men det er den rekkefølgen jeg følger).

 

Mellom de to første valgene skiller det ikke mye... Men fra Vga/Component til S-video er det stor forskjell på bildekvaliteten

Lenke til kommentar

Styrte med dette selv når jeg skulle sette opp min HTPC på en Philips 37" LCD. Min erfaring ble at DVI ikke funket som ønsket. VGA funker helt fint. Hvorfor det er sånn ser det ut til at andre kan svare bedre på enn meg, men det funket fint her og da er jeg happy :)

 

Vil anbefale å sette en custom resolution på 1360*768 (som nevnt tidligere) enten gjennom driverne eller ved å laste ned powerstrip.

 

Som en kommentar til innlegget der det står at du ikke kan sette 1366*768; jeg kan sette denne oppløsningen, men da kommer en del av bildet "utenfor" skjemen.

Endret av josh
Lenke til kommentar
PC'en er bra nok som HTPC. Idioter som kjøper 2gbyte og dualcore prosessorer og mega skjermkort for og se FILM? På en stakkarslig LCD skjerm? IDIOTISK.

Hva gjør rikingene med denne PC'en? Ikke spiller de, ikke gjør de noe særlig tungt. Kanskje det tyngste er og komprimere film?

 

En XBOX gjør nytten!!

 

Du gjør det rette HarryKlein.

7752960[/snapback]

 

Grunne til at de fleste ignorer det du foreslår kan være det at du foreslår s-video som en løsning. Dette er ikke å anbefale hvis man vil ha et resultat som er bedere en "sebart"... I riktig rekkefølge hva man burde velge DVI/HDMI, VGA/Component, S-Video, Composite (Sikkert noen som ikke er enige, men det er den rekkefølgen jeg følger).

 

Mellom de to første valgene skiller det ikke mye... Men fra Vga/Component til S-video er det stor forskjell på bildekvaliteten

7753138[/snapback]

 

Enig i rekkefølgen din.

Men jeg visste/leste ikke at han brukte DVI fra før av.. Jeg mente egentlig at han kunne bruke S-Video utgangen på skjermkortet sitt (Som han ikke har, grunnet internt skjermkort), og da bruke DVI utgangen til en vanlig Dataskjerm.

 

Jeg visste jo heller ikke at han skulle pruke PC'en som HTPC før han sa det.

 

Jeg tror det er du som ikke forstod her. Mitt forslag til løsningen trenger ikke og være bare for en S-video utgang. Det gjelder for ALLE typer utganger. Og det vet du viss du har koblet en TV skjerm til din datamaskin, jeg måtte velge PAL format og slikt. Men kjører 1024*768 på en vanlig CRT Skjerm.

 

Jeg ser bare film på TV'en ikkeno annet.

Lenke til kommentar
Jeg skrev da for faen Tobbesen at det er en YPPERLIG HTPC han har. Ikke for kraftig ikke for svak.

 

Samme som en XBOX1, Xboxen gjør nytten når den er chipet.

 

Du leser dårlig Tobbesen. Skaff deg briller.

7753155[/snapback]

 

du er ivrig til å poste til tross for din tydelige mangel på kompetanse.. hva med å roe deg litt ned og la folk som vet hva de snakker om ta over her? bare et tips. ;)

Lenke til kommentar

En vanlig Xbox kjører jo bare ut RGB signaler og det er ikke akkurat knall på en flat tv. x360 oppskalerer ikke dvd film den heller såvitt jeg vet så den er ikke stort bedre den heller annet enn forbedret elektronikk fra xbox 1

 

Edit : rette meg opp litt

Endret av Revox
Lenke til kommentar
En vanlig Xbox kjører jo bare ut pal signaler og det er ikke akkurat knall på en flat tv. x360 oppskalerer ikke dvd film den heller såvitt jeg vet så den er ikke stort bedre den heller annet enn forbedret elektronikk fra xbox 1

7753277[/snapback]

 

Tja, det er jo sant. Men jeg prater om og ha en Xbox som en HTPC.

Jeg mente ikkenoe om og kjøre Xbox'en høyoppløselig feks 720p eller mer når du nevner PAL.

 

Når jeg kjøper meg LCD tv er da jeg får nytte av den. Trenger bedre Internett linje og så nedlaste HD-Filmer. Det er stas det.

Har ikke muligheter for DigitalTv før i 2009 når NRK bygger om senderne sine her i nord.

 

Men vi snakkes... Leggetid.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd litt forskjellig. Fikk powerstrip til å kjøre ut 1366*768, via hdmi inngangen på tven. Bildet ble da veldig lite, skjønner ikke det helt. Prøvde forskjellige innstillinger og oppløsninger etc, men ble ikke helt fornøyd.

 

Så prøvde jeg VGA kabel, og det var noe helt annet, ialle fall på min tv. 1360*768 ble den beste oppløsningen. Bildet er veldig klart, og nå er jeg veldig tilfreds med HTPC'en min.

Lenke til kommentar

naurutofan: xbox kan ikke bli 100% htpc, da den mangler tv tuner, som inngår i begrepet htpc, men en mediaplayer/center kan den bli det er sant, bare da i begrenset oppløsning, om jeg husker rett takler xbox bare 480p og ikke 720p som blir ideelt for lcd skjermen trådstarter har.

 

En lcd skjerm har alltid best bilde i native-resolution, eller minimum 1:1 pixelmapping, om du hadde hatt en lcd skjerm selv kunne du sett det selv, da bildet blir usedvanlig uskarpt om man kjører noen annen oppløsning.....

 

Også må jeg vel si meg enig i at om man ikke har peiling i det hele tatt på hva man snakker om er det bedre la være si noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...