Gå til innhold

Hvordan bør jeg ta proteiner?


Anbefalte innlegg

De fleste tenker sikkert: "Kylling er ikke så godt at jeg kan spise det nesten hver dag" f.eks. Men skal love deg at du får mye god og sunn mat som f.eks: Kylling og pasta med pastasaus :love:

7751608[/snapback]

Gjelder dette også slik frossen ferdigmarinert kylling i aluminiumsform som man hiver i ovnen..?

7753298[/snapback]

Skulle vel tro at det fungerer bra det og :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Uten at du blir mer spesifik på ditt kosthold så vil uansett ingen være i stand til å bedømme til kosthold.

 

En banan inneholder ca. 22g karbohydrater (ingenting som heter karbs) pr.100 gram men det avhenger egentlig på hvilken tilstand den er i...

 

Du får det btw. til å høres ut som om du kun får i deg karbohydrater og proteiner gjennom shaken og bananene. Akkurat rundt treninga så ser alt godt ut, men vel så mye avhenger av hva du spiser resten av dagen....

Og poenget med at mange hopper på deg pga. frossenpizzaen er at sjansen snarere blir at du bare vil bli stor av det heller en å bli stor og veltrent (noe jeg antar er ditt mål).

Lenke til kommentar

har vært så spesifikk som mulig på kostholdet mitt.. spiser ikke frokost, som regel en baguett på kantina på skolen i matfri.. etter trening en gang spiser jeg som regel en lettvint midag.. dvs. frossenpizza, pytt i panne ol... prøver å drikke litt proteinshake i mellom måltidene siden jeg skal ha in flere ganger om dagen. spiser heller ikke kveldsmat, siden midagen ofte blir ganske sen

 

som sagt er jeg ikke noe bodybuilder... har ikke tenkt å bli stærkest og størst i verden, har bare lyst til å trene meg litt større uten å tenke så altfor mye på å endre kostholdet så mye.

Endret av St.Anders
Lenke til kommentar
som sagt er jeg ikke noe bodybuilder... har ikke tenkt å bli stærkest og størst i verden, har bare lyst til å trene meg litt større uten å tenke så altfor mye på å endre kostholdet så mye.

7827234[/snapback]

Det kostholdet der er det første du burde tenke på å endre. Både for å bli sunnere, større, friskere ..
Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke lyst å bli bodybuilder.

 

Om du vil det eller ei så er kostholdet ditt helt høl i hue for å være ærlig. Lite variert og absolutt ikke sunt. (For ikke å nevne at frossen pytt i panne og grandis hører gjemme i søppelkassen smakmessig - begge to er jo noe av det enkleste man kan stille i stand i kjøkkenet uten at det tar særlig mye lengre tid) Jeg kan banne på at du skaper problemer for kroppen din nå, eller komer til å få problemer om et par år når forbrenningen din pluttselig dukker under. Hvorfor du ikke skal spise frokost kan jeg forresten ikke skjønne; frokosten er det viktigste måltidet du inntar gjennom dagen - og bør helst også være det største. Kroppen har (burde) allerede ha vært over 8 timer uten mat og for å få fart i forbrenninga er det absolutt fordelaktig å spise en ordntlig frokost - om den består av frokostblandinger, brød eller et random Stabburet produkt får egentlig være din sak.

Å stappe i seg masse proteinshaker er også idiotisk, med de matvanene forventer jeg egentlig at kroppen omgjør det meste til energi uansett.

Lenke til kommentar
Har netopp startet å ta proteinpulver. hvordan og når bør jeg ta det?

Jeg veier ca. 67 kg.

 

slik var programmet i dag:

 

20 gram proteinpulver

Trening

2 bananer

40 gram proteinpulver

Som regel pyt i panne eller grandiss til midag

 

-Burde jeg ta mer proteiner?

-er det slik at jeg må ha ta raske karbs både før trenining og etter?

-har vell ikke så mye å si hvor usunn maten er så lenge jeg tar proteinpulver?

-må jeg ta proteinpulver rett etter trening, eller kan det vente i ti min? ( siden det tar så lang tid å gå hjem :!: )

 

Trener for å bli stor ;)

7751151[/snapback]

 

Ok, ble litt provosert av denne tråden:P og at ingen har nevnt noe før er rart.

 

Hvis programmet du viser over her er alt du fikk i deg på en dag kommer du IKKE til å få stor fremgang. Proteinpulver er kostTILSKUDD ikke ERSTATTNING. Ta proteiner etter måltider, før/etter trening. Ikke bytt ut måltider med pulver. Spis mere brød, eller produkter med korn (holder ikke med den fine bunnen i grandisen din) for å få i deg fiber, bananen er kjempebra, spis heller en, to ganger om dagen som mellommåltider, eller PÅ trening. Du veier 67 kg, og fett er nødvendig for å bygge. Og du har ikke mye fett på en 67 kg's kropp. Spis tunfisk, mer fisk, eller rett og slett sleng en spisesje olivenolje i proteinshaken for å få i deg fett. Man bygger ikke murhus med bare stein for å formulere det på den måten. Få i deg litt, eller mer av alt, ikke bare proteiner, isåfall driter du de rett ut igjen.

 

EDIT:

Glemte å nevne en ting som også Remerser sier er tidspunkt for måltid viktig. Frokost er bla viktig pga det rett og slett starter forbrenningen. Spis regelmessig, og gjerne flere ganger om dagen (Tilskudd ikke medregnet) Du kan gjerne vente 10 min med shaken, men den sklir rett ut med denne matvanen din. Kun flytene føde er for bebisser, men blandet er det gull. Jeg tar ofte shake sammen med kveldsmaten. Drikk gjerne appelsin-juice sammen med frokosten din, her er det mye vitaminer, og det er bevist at inntak av appelsin-juice sammen med ett måltid øker opptaket av jern, som heller ikke er dumt.

Endret av Roxrud
Lenke til kommentar
Roxrud: Slik jeg iallefall har forstått de andre her (Zethyr, Hyrlen ++) så er det vel akkurat det alle har prøvd å sagt?

 

Eller gikk jeg glipp av noe?

7833274[/snapback]

Hehe, mulig, men de første postene sa ingen ting om det, orket rett og slett ikke lese alt, ble litt forhastet skrevet, og beklager hvis jeg tråkket på noen. :whistle: Men dere fikk hvertfall mitt synspunkt, men jeg bare synes det var rart at hvertfall flesteparten kun reagerte på pizzaen. Det er vel det eneste i kostholdet som ikke er unaturlig, og flytende, og inneholder litt ost, kjøtt og tomatsaus som er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
De første postene sa ingen ting om det, orket rett og slett ikke lese alt, ble litt forhastet skrevet, og beklager hvis jeg tråkket på noen.  :whistle:  Men dere fikk hvertfall mitt synspunkt, men jeg bare synes det var rart at hvertfall flesteparten kun reagerte på pizzaen. Det er vel det eneste i kostholdet som ikke er unaturlig, og flytende, og inneholder litt ost, kjøtt og tomatsaus som er bedre enn ingenting.

7833358[/snapback]

Oki (:

 

Min første post var iallefall å kommentere "hvorfor i det hele tatt" han tar proteinpulver ;P

Lenke til kommentar

Oki (:

 

Min første post var iallefall å kommentere "hvorfor i det hele tatt" han tar proteinpulver ;P

7833720[/snapback]

Anntar at jeg var retardert i ett par sekunder før jeg postet, ber deg derfor om å se bort i fra det, var vel provosert fra før, + at jeg ikke skjønner hvorfor folk tar proteiner hvis man ikke vet hva proteiner er til for, men pga en kompis går på det og er stor. Menmen, der har du meg. Sry hvis jeg tråkket deg på tærne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...