Gå til innhold

Dreamweaver 8 Problem ved oppstart

okosakdkd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dreamweaver har fungert helt fint i lang tid, men plutselig i dag fikk jeg problemer med å starte programmet, helt uten videre. Når jeg prøver å starte opp programmet låser det seg ved "Initializing extensions..". Etter flere forsøk starter programmet naturlig 1 av 20 ganger.

Noen som har en løsning på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke kalle meg ekspert på området, men har du nylig lastet ned noen Extensions, noen av de kan lage trøbbel..?

Mulig at det beste er å avinnstallere og innstallere på nytt.

Skrevet
Jeg kan ikke kalle meg ekspert på området, men har du nylig lastet ned noen Extensions, noen av de kan lage trøbbel..?

Mulig at det beste er å avinnstallere og innstallere på nytt.

7750760[/snapback]

Nei. Extension er ikke lagt til. Dette er en helt standard installasjo, og det meste er standardinstillinger osv. Etter litt nærmere ettersyn kan det se ut som Dreamweaver prøver å oppdatere site cachen. Merkelige greier...

Skrevet

Har opplevd det samme, med Dreamweaver 2004, hadde laget en mega opplegg med drøss av filer, elementer, behaviors, etc og plutselig bare bikka hele programmet over. Jeg måtte altså av - for å reinnstallere. Problemet var løst.

Håper du lykkes, og finner ut av det. (0m du finner ut at du vil reinnstallere, bare sånn for sikkerhetskyld, husk å ta back up av alle filer, databaser etc, I grunnen er det unødvendig, men fyyyyyy så surt om det forsvant,)

Skrevet
Har opplevd det samme, med Dreamweaver 2004, hadde laget en mega opplegg med drøss av filer, elementer, behaviors, etc og plutselig bare bikka hele programmet over. Jeg måtte altså av - for å reinnstallere. Problemet var løst.

Håper du lykkes, og finner ut av det. (0m du finner ut at du vil reinnstallere, bare sånn for sikkerhetskyld, husk å ta back up av alle filer, databaser etc, I grunnen er det unødvendig, men fyyyyyy så surt om det forsvant,)

7754175[/snapback]

Feilen var grunnet site cachen. Jeg hadde slettet katalogen som den websiten jeg jobbet med var i,, og av det hadde Dreamweaver merket at site cachen ikke var oppdatert, men desverre fått for seg at den nye cachen var C:\! Hehe. Laget en tom katalog med samme navn som den websiten brukte, og jeg fikk da startet opp dreamweaver og oppdatert instillingene.

Håper dette kan være et tips om noen skulle ha noe lignende problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...