OJ_Sledge Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Noen som har et tips om et bra og enkelt program(et som er lett å forstå) for å lage musikk selv? Takker for hjelpsomme svar
PatSharpX Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 En venn av meg bruker Qbase, jeg aner ikke hvordan det fungerer eller noe, vet bare at han erfornøyd. Mulig det er for innspilling da.
Skagen Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Cubase har ganske bratt læringskurve, spesielt om man ikke har vært borti digital musikkproduksjon tidligere, og ikke har noe teori å støtte seg på. Cubase er et proffesjonelt program for semi-proffesjonelle og oppover, så jeg ville aldri anbefale Cubase til nybegynnere som leter etter lettforstålige softsynth-programvare. Heller vil jeg anbefale Propellerheads Reason 3.0. Det som er så genialt med dette programmet er hvor visuelt konkret det er, i motsetning til mange andre løsninger. Dette gjør Reason, i mine øyner, til er svært "smart" program - spesielt til nybegynnere. En annen fordel Reason har for nybegynnere og middels avanserte brukere er at man ikke trenger å anskaffe seg tredjepart data/programvare for å sette i gang å lage, stort sett, hva som helst av forskjellige musikktyper. Men man kan såklart få fatt i nye lyder/samples/refills. Etter Reason fikk Combinator, MClass og RV-7000 kan man ikke lengre argumentere mot at Reason mangler skikkelige effekter og muligheter for å "lage" interessante instrumenter/synteser. Mange kritiserer Reason for å være begrenset, noe som jeg mener er tull og tøys (med unntak av VST/VSTi-støtte såklart). Reason kan fungere like godt til proffesjonell produksjon av musikk sålenge man ikke involverer vokaler og maskinvaresynthesizere, etc. Når man kan alle de små knepene i Reason er det utrolig hva man kan få til! Endret 18. januar 2007 av skag1
Skagen Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Tror du har misforstått. SoundForge er et lydredigeringsprogram, ikke et softsynth studioprogram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå