Gå til innhold

Campaines (Italia) Sommeren 2007


Knast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har egentlig bare vært i Napoli med Pompeii, Hercilaneum og Vesuvio, men Napoli er en kjempe flått by med masse historie hvis du er interesert i det. Er blan annet tre? borger. I Napoli er det også et veldig bra arkeologisk museum. Kan også anbefale restauranten rett over veien for museumet.

 

Er man i denne regionen er jo selvfølgelig Pompeii og Hercilaneum et must. Kjempe bra bevarte romerske byer. De levde opp til alle forventninger.

 

Og når man er i Napoli MÅ man spise pizza, er jo pizzaens hjemby.

 

Ikke kjør bil i napoli! der gærne!

 

Har du vært i Italia før?

Lenke til kommentar

I 1997, 1998, 1999, 2000, 2004 og 2006 tilbrakte jeg sommerferien med familien min i Veneziaområdet i Italia. De fire første årene bodde vi på camping Ca' Pasquali, de to siste har vi bodd på camping San Francesco. Jeg er nå 19 og reiser på ferie med venner, men familien min reiser til Italia sommeren 2007 også.

 

Jeg synes Italia er et kjempeflott feriemål. Pizza er noe du absolutt må spise når du er i dette landet. Den klassiske pizzaen heter prosciutto og består tomatsaus, skinke og ost. (Prosciutto betyr skinke på italiensk)

 

Det er ikke alle italienere som er like gode i engelsk, men da er det bare å prøve seg på tysk.

 

Vet ikke om du kjører eller tar fly, men vi bruker ca 20 timer (2-3 dager) fra Danmark til nord-Italia. Båtturen kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Jeg synes Italia er et kjempeflott feriemål. Pizza er noe du absolutt må spise når du er i dette landet. Den klassiske pizzaen heter prosciutto og består tomatsaus, skinke og ost. (Prosciutto betyr skinke på italiensk)

7752151[/snapback]

Viktig og få med at den heter Pizza prosciutto. ikke bare bestill prosciutto! da får du skinke, høyst sannsynelig hvis prosciutto cotto(kokt skinke).

 

Må legge til at de/den orginale pizza'en/e er Pizza Margherita og Pizza Prosciutto. Disse er historisk sett så å si likestilte.

 

I 1997, 1998, 1999, 2000, 2004 og 2006 tilbrakte jeg sommerferien med familien min i Veneziaområdet i Italia.

 

Vil ikke anbefale Venezia for første gangs reisende. Tror vest-kysten passer bedre for jomfruer. God pizza får helst i toscana, liguria og Napoli! :thumbup:

Endret av Q_Tarantino
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg skal på ferie til Italia til sommeren med familien, og lurer på om noen kan gi meg noen konkrete tips om alt fra praktiske ting som hoteller og leiebil, til reisemål og attraksjoner.

På forhånd takk for alle tips :)

7745647[/snapback]

Det blir nok bra, ja. :p

Vi kan dessverre ikke kjøre leiebil, da man må ha hatt lappen i et år før man før lov. :(

 

---------------------------------

 

Har vært i Italia tre ganger før; først da jeg var 9 år, da tok vi flyet til Napoli og bodde i Sorrento, og var innom steder som Popeii og Vesuv. Andre gang bodde vi på bondelandet i Toscana, og siste gang var i 2003, da vi kjørte dit. Var innom bl.a. Venezia, Pisa, Siena, Firenze m.m.

Til sommeren blir fjerde gangen. :)

 

Jeg synes Italia er et kjempeflott feriemål. Pizza er noe du absolutt må spise når du er i dette landet. Den klassiske pizzaen heter prosciutto og består tomatsaus, skinke og ost. (Prosciutto betyr skinke på italiensk)

7752151[/snapback]

De gangene jeg har vært der, var det stort sett pizza til middag hver dag. :wee:

Min favoritt er nok Quattro Staggioni (selv om det ikke er "den klassiske")... :roll:

 

Det er ikke alle italienere som er like gode i engelsk, men da er det bare å prøve seg på tysk.

7752151[/snapback]

Når de ikke kan engelsk, er kroppsspråk er en sikker vinner, kombinert med ord på engelsk, italiensk, tysk og norsk. ;)

 

Vet ikke om du kjører eller tar fly, men vi bruker ca 20 timer (2-3 dager) fra Danmark til nord-Italia. Båtturen kommer i tillegg.

7752151[/snapback]

Han tar fly.

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...