Gå til innhold

Skal kjøpe meg eit kabinett, kva skal eg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chieftec er ganske fine kabinetter ja.. du kan trygt gå for et slikt ett.. på www.microplex.no finner du mange forskjellige.. så det blir litt lettere å velge. Du finner forresten info på Chieftec's hjemmeside, www.chieftec.com

 

De nye Celeronene kan overklokkes en god del ja.. Leste om noen som hadde Celeron 1200 @ 1800MHz :grin: Det er ganske heavy OC! Det er vel et litt ekstremt tilfelle (nok skikkelig profesjonelle med super-kjøling). Uansett, den går villig opp til 1500MHz, i følge Tomshardware.com. Men allikevel er Intel for pyser.. hehe.. gå for den AMD'en din du.

Lenke til kommentar

Jeg har en slik 1200MHz Celeron Tualatin i min maskin (fikk den igår), den er utrolig stille gående. Sitter et pingle av en Intel vifte på den og kjøleribben er bare lunkent varm etter noen timer.

 

 

Nå er mitt oppsett litt spesielt siden jeg kjører den på ett BX440 chipsett (HK med slot1) med en Powerleap slotket. Det går ikke an å overklokke med dette, så jeg får ikke testet dette.

 

Når det Chieftec kabinett så blir førstevalget (sølvfarget miditower med Enermax 350Watt PSU) når jeg bygger meg ny maskin neste år engang.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Et Addtronics 6896A fra http://www.microplex.no er heller ikke noe dårlig valg, kanskje ikke så "stilig" som chieftec kabinettene, men minst like praktisk. Det er plass til 5 vifter i kabinettet originalt:

 

Foran:1x120mm + 1x80mm

Bak:1x92mm

1x80mm på hver av sidedekslene

 

Alle plassene har vifteholdere så du trenger ikke tenke på skruer(som ikke følger med når du kjøper vifte®)

 

Plass til 5hd'er 3cd-rom e.l. + FD

Sideveggene åpnes som dører bare du må ta av frondekslet noe som er gjordt på 2 sekunder.

 

Dessuten åpnes sidedekslene slik at du kan sitte foran pc'en og mekke istedet for bak som på Chieftec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...