Gå til innhold

null internett etter format/oppdatering av Windows


Anbefalte innlegg

Jeg fikk den store oppgaven med å formatere en PC for en jeg kjenner, siden han hadde fått et rimelig robust virus.

 

Jeg gjorde det, og ble nødt til å jakte ned alle nødvendige drivere, siden han ikke hadde fått noen CDer med PCen.

 

Alt vel, alt funker. Internett og hele pakka. Så kommer jeg på at jeg jo må oppdatere Windows.

 

Installerer første nedlastede oppdatering og må reboote, og da jeg starter opp igjen er det ingen programmer som finner noe som helst på nettet.

 

Det står at jeg er tilkoblet, både med trådløst og ethernet, og bredbåndstilkoblingen (PPPOE) har ingen problemer med å koble seg til. Samme hvor mye jeg prøver er det ingen nettlesere som klarer å koble seg til noe, ingen programmer vil oppdatere seg..ingenting.

 

Hadde vært veldig fint med noen tips om hva jeg kan gjøre... Har litt lite erfaring med nettverk.

 

Takk...

Endret av VolantKnave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å reinstallere nettverkskort-driveren. Det er vel en god start.

- Funker internettet med andre maskiner?

- Når du skal sjekke om du har nett kan du bruke start > run > cmd > ping www.vg.no

- Kan du koble deg til routeren med en internettleser? Her finner du ut hvordan du kommer deg inn på routeren din.

Endret av Matias
Lenke til kommentar

1. Sjekk om ethernetsadapteren ikke viser et gult skilt med utropstegn i Device Manager.

2. Sjekk at du har installert TCP/IP-protokollene for ethernetadapteren du kobler opp mot ruteren (antar denne da har DHCP).

3. Sjekk også i IP-protokollen at det ikke er forhånds-innlagte innstillinger for IP, netverksmaske, etc, som overstyrer de riktige instillingene du skal automatisk få tildelt av ruteren/DHCP.

4. Kanskje trivielt, men sjekk at kabelen sitter ordentlig i, spesielt om dette er en kabel hvor låsepinnen på RJ-kontakten er brukket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...