Gå til innhold

Hvordan få samme bilde på to TV-er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to TV-er (begge er bilderørs), hvordan kan jeg få samme bildet på begge to?

Jeg har en PS2, er det mulig at jeg kan spille på den ene TV-en, og så kan noen se på det jeg spiller på den andre?

Håper noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koble signalet inn på scart på en video.

Så bruker du scart videre til en TV og vanlig antennekobling videre til en annen TV.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg tror jeg vet hvordan jeg gjør det, men er det mulig å få det forklart på en enda enklere måte? :blush:

Skrevet
Koble signalet inn på scart på en video.

Så bruker du scart videre til en TV og vanlig antennekobling videre til en annen TV.

7737105[/snapback]

Dårlig løsning som gir dårligere bilde på den ene TV-en. Bruk en splitter for scart eller phono (avhengig av inngangene på TV-ene).

Skrevet (endret)

Mr Ds løsning vil nok kunne gi bedre bilde, men vil vel for de fleste bety at man må kjøpe en ny dings. Kommer litt an på hvilke krav du har til bilde osv for å velge løsning.

Hvis du velger løsningen med splitter trenger du en dings som splitter signalet ditt i 2. Fant ikke en slik nå på søk på clas olson, men kanskje MrD legger en en link om du har behov for det.

Hvis du velger videoløsningen gjør du noe slikt:

En videospiller har typisk 2 scart tilkoblinger bakpå. Den ene av disse står antakeligvis merket "EXT IN" eller noe slikt, der kobler du til PS2en. Fra den andre kobler du en scartkabel til TV nr 1. Om du velger AV/EXT 1 eller AV/EXT 2 på TVen bør du får opp bilde fra videospilleren

Videospilleren har og typisk et antenneuttak (og et inntak). Fra uttaket kobler du en vanlig coax antennekabel inn på TV nr 2. Deretter må du gjøre et kanalsøk på denne TVen for å få opp bildet fra videospilleren. Det er da viktig at du har et bilde på videospilleren du kan kjenne igjen. Feks sleng i en film og trykk på play, så ser du når du kommer til videoen.

Deretter må du velge "EXT IN" som kilde på videoen, dvs bruk videofjernkontrollen og bla (vha. + og - på fjernkontollern) til du kommer til ext in, ligger typisk noen hakk under kanal 1, av og til finnes det også en egen knapp for å komme til denne "kanalen"

Endret av Ekko
Skrevet (endret)

Takk for svar igjen!

Jeg tror kanskje jeg kommer til å teste flere løsninger, jeg får se om Mr D skriver noe mer :)

Endret av Kake24
  • 2 uker senere...
Skrevet

Da har jeg endelig fått tid til å teste litt, men jeg får det ikke til. Derfor gir jeg litt mer detaljert informasjon av hva jeg har.

Utstyr som jeg har:

- 1 21" SAMSUNG TV med innebygd videospiller (bilderørs).

- 1 Scart spiltter med 5 scart innganger.

- 1 Playstation 2

- 1 28" DAEWOO TV (bilderørs).

- 1 antennekabel.

- 1 PHILIPS videospiller.

INFO OM UTSTYRET:

- 21" SAMSUNG TV: Innebygd videospiller. 1 SCART inngang. 1 inngang til antennekabel.

- 28" DAEWOO TV: 2 SCART innganger (AV1 og AV2). 1 inngang til antennekabel.

- PHILIPS VHS: 2 SCART innganger (EXT1 og EXT2). 1 inngang til antennekabel. 1 utgang til antennekabel.

MÅL: Jeg har en Playstation 2 som jeg bruker på 21" TV-en. Jeg vil gjerne få bildet fra spillkonsollen min på både 21" og 28" TV-en.

Hvordan kan jeg få det til?

DET JEG HAR PRØVD:

1) Koblet PS2 til SCART splitter.

2) Koblet scart splitter til 21" TV-en.

3) Koblet videospiller (fra EXT1) til SCART splitter.

4) Koble antennekabel fra videspiller til 28" TV-en.

Jeg får opp videospiller bildet, og PS2 bildet på samme kanal (AV1) på 21" TV-en. Jeg søker på 28" TV-en, men den finner ikke noe bilde. Jeg har prøvd å bytte litt rundt på hvor jeg kobler til de forkjellige SCART kablene, men det hjalp ikke.

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg trenger forresten å få ting inn med teskje :blush: Derfor hadde det vært lettest for meg om du skriver punktvis hva jeg må gjøre.

Du kan gjerne liste opp en liste over utstyr som jeg trenger i tilfelle jeg må kjøpe noe ekstra.

Skrevet

Her er hva jeg ville gjort, mener det skal fungere, men høres ut som du har prøvd ganske mye allerede.

-Koble antenneledning fra Phillips videospiller til Samung TV

-Sett videokasset med en film på i Phililps videospiller og spill denne

-Søk igjennom samsung TV etter kanaler til du kan se filmen fra Phillips video

Dersom det gikk bra, stopp filmen ta ut kasetten og fortsett (ikke slå av samsung-TV):

-Slå på playstation 2 og koble i phillips vha scart på ext1

-Velg ext1 på phillips videospiller, du skal da få opp bilde fra playstation på samsungTV. Funker ikke dette, gå tilbake til steget foran og prøv på nytt, denne gangen med ext2.

-Når du så har bilde på samsungen kobler du scart fra den ledige scarten på phillipsen til en scartinngang på Daewoo-TV.

-Så velger du ext1/ext2/av på daewoo, og da skal du forhåpentligvis ha bilde på begge TV'er

Det virker egentlig om om du har prøvd omtrent det jeg skriver, men skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle fungere.

Skrevet

Jeg får ikke noe bilde. Det må være noe jeg gjør feil...Da jeg gjorde som du forklarte nå så får jeg kun bilde på en TV og en kanal på den andre som det virker som at TV-en prøver å få inn noe (det er ikke noe bilde der, men ikke sånn vanlig snø heller).

For å være sikker, hva mener du med vha scart?

Nå har jeg

Antennekabel i Samsung til videospiller, splitter scart i samsung, PS2 og videspillerens SCART koblet til splitteren og det går en SCART fra AV1 fra Deawoo til videospiller EXT2. Spltteren er i EXT1 på videospilleren. Også denne ganger har jeg prøvd å bytte på hvor jeg kobler til SCART inngangene.

Er det flere måter jeg kan gjøre dette på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...