Gå til innhold

Hvor langt kan en Celeron 400 nå?


arnter

Anbefalte innlegg

Har en gammel Celeron 400 som kjører stabilt på 500 MHz på et MSI 6163 med orginal kjøleren, 6x83MHz. Neste steg på fsb'en er 100 MHz som gir 600MHz, finnes det noen mulighet for at dette kan gå med bedre kjøling?

 

kjører nå med ca 30 grader idle

 

 

 

_________________

Just waiting 4 ABIT KG7 & AMD Palomino :cool:

 

[email protected]

 

[ Denne Melding var redigert av: arnter på 2001-08-04 18:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

For guds skyld ikke kjøp Trig t-40-7! Fy faan som den bråker. Blir ør i hue etter bare en time. :mad: Jeg hører faanskapet selv når jeg er på do, to rom unna!!!

Du kan sttappe fullt kabinettet med "vanlige" vifter, og fremdeles vil det ikke bråke aå jævli som denne gjør. (satte inn 2 x 80mm pluss 1 x 90 mm, hørte ikke forskjell..)

Denne vifta surrer på opptil 7850 rpm, og den går i takt med det du gjør på maskina, opp og ned, opp og ned....ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Jeg blir gal.

Den kjøler ikke så bra heller. Jeg maxloader en duron 700@884 vcore 1.93 på 45 grader...

 

kjøp en taisol istedet, den kjøler rimelig bra, og høres ikke ut som tre jetfly.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

 

Tror nok ikke jeg gidder å bruker mer tid å energi på den gamle (skit)maskinen enn at jeg kjøper en ny kjøler. Har 4 80mm vifter + 1 i strømforsyningen gående i kabinettet allerede og jeg synes de bråker i meste laget når de kjører på 12V så det spørs om jeg kjøper en Taisol 760 istedet, den har nok betydelig bedre kjøleeffekt enn den medfølgende intel-kjøleren!! :smile:

 

Ellers så blir det vel alpha med pabst vifta fra microplex, på AMD 1800 når jeg får summet meg til å kjøpe den. Har ventet på hovedkort, men nå ser det ut til at Abit endeig har kommet med et som er brukbart (KR7A-RAID), Gleder meg!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...