Gå til innhold

Hvordan lære å spille piano?


Vasily

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan alltids lete opp tips om øvelser på nettet. De finnes i hopetall. Det beste ville vært om du spanderer på deg selv i det minste noen timer med en dyktig pianolærer, slik at du slipper å utvikle en dårlig teknikk. Uansett hva noen kanskje vil påstå, kan ingenting erstatte en (dyktig) pianolærer når det gjelder slik undervisning. På den måten får du maksimalt utbytte av din investering, til glede for deg selv og andre.

 

Edit: Jeg plukket selv opp en CD-rom for noen tiere i en butikk her en dag, den handler om grunnleggende øvelser. Men skaffer jeg fullt pianoklaviatur vil jeg like fullt ta timer med en lærer.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg programvaren "Teach me piano deluxe". Ganske bra program egentlig. Jeg kan hooke midi-keyboardet opp mot dette programmet.

 

Les en review her:

http://piano-lesson-software-review.topten...ano-review.html

 

Oversikt over piano-reviews:

http://piano-lesson-software-review.toptenreviews.com/

 

Enig i at det beste er kanskje å ta piano-timer, men denne programvaren er ikke så dum den heller vil jeg tro.

 

Hva tror du? Vil jeg få dårlig teknikk med en slik programvare?

Lenke til kommentar

Husk, det å ta pianotimer vil ikke si at du lærer allt på 45 min, men han/hun er på en måte en "lærer" som ser hvor mye du har øvd hvordan du har øvd og gir deg gode tips til å bli bedre. F eks: Lærer deg hvilke fingre du skal gjøre ditt og datt med. Derfor vil jeg anbefalle å øve mye i tiden du tar pianotimer slik at du får mye ut av dem... Det er det du gjør selv som teller. Hvis du har tenkt til å ta pianotimer over en lenger periode spiller du når du har lyst slik at du ikke går lei! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...