Gå til innhold

Problem med skjermkorte. No signal


Prodip

Anbefalte innlegg

Maskinen min fungerer helt fint nesten hele tiden. Jeg kan skrive, gjøre det meste uten en eneste form for problematikk.

Men 1 plass skjærer det seg og det er når jeg skal spille et litt mere "avansert" 3d spill.

 

Jeg kan spille det opp til 10-40 minutter uten problemer, det varierer. Men en eller annen gang så går skjermen i vente modus, blir svart med følgende beskjed: "No signal detected"

 

-GeForce Gainward 6800 LE, er skjermkortet mitt.

Har en strømforsyning på 400W og det burde holde.

Og ja , jeg har de siste driverne til skjermkorte mitt, hovedkorte og lydkorte.

Har sjekket cabelene og de er plugget godt til der de skal være.

Prøvde å ringe slike hjelpetelefoner som Komplett, Telenor , men disse menneskene vet jo ingenting.

 

Jeg kunne spiller spillet; World of Warcraft, helt uten problemer, men alt dette skjedde etter at jeg installerte expansion packen "The Burning Crusade"

Expansion Packen har ingen form for grafikk endring, så jeg skjønner det rett og slett ikke, hvorfor det ikke fungerer.

 

Counter Strike, Call of Duty, Battlefield 2, har jeg samme problem med.

 

Hvis du har svaret og det viser seg at det fungerer, så skal du ikke se bort ifra at det blir en liten belønning på deg som finner det ut :- )

Endret av Prodip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å sjekke ut temperaturene på CPU og skjermkort, pleier som regel å være et problem når maskinene bare skrur seg av. Men rart vist maskinene skulle bli varner enn før etter du innstalerte TBC.

 

Du kunne også prøvd og slette de gamle skjermdriverne og innstalere nye.

 

Håper du finne det ut, ganske irriterende når sånt skjer.

 

Mvh

Thomas

 

 

Edit: Forresten, du burde skifte emnetittel som forteller litt om problemet ;)

Endret av wolfenkill
Lenke til kommentar

Du sier at problemet kom etter at du installerte expansion.

Prøv å slett den og se om det blir bedre, da får du fort utelukket den problemkilden.

 

Siden det var i orden før, ville jeg anbefalt deg å formatere og bare legge inn nødvendige drivere. Så teste å spille. Hvis det funker greit, fortsett med å installere maskinen.

Lenke til kommentar
Maskinen min fungerer helt fint nesten hele tiden. Jeg kan skrive, gjøre det meste uten en eneste form for problematikk.

Men 1 plass skjærer det seg og det er når jeg skal spille et litt mere "avansert" 3d spill.

 

Jeg kan spille det opp til 10-40 minutter uten problemer, det varierer. Men en eller annen gang så går skjermen i vente modus, blir svart med følgende beskjed: "No signal detected"

 

-GeForce Gainward 6800 LE, er skjermkortet mitt.

Har en strømforsyning på 400W og det burde holde.

Og ja , jeg har de siste driverne til skjermkorte mitt, hovedkorte og lydkorte.

Har sjekket cabelene og de er plugget godt til der de skal være.

Prøvde å ringe slike hjelpetelefoner som Komplett, Telenor , men disse menneskene vet jo ingenting.

 

Jeg kunne spiller spillet; World of Warcraft, helt uten problemer, men alt dette skjedde etter at jeg installerte expansion packen "The Burning Crusade"

Expansion Packen har ingen form for grafikk endring, så jeg skjønner det rett og slett ikke, hvorfor det ikke fungerer.

 

Counter Strike, Call of Duty, Battlefield 2, har jeg samme problem med.

 

Hvis du har svaret og det viser seg at det fungerer, så skal du ikke se bort ifra at det blir en liten belønning på deg som finner det ut :- )

7735547[/snapback]

 

 

nesten garantert for dårlig kjøling på skjermkortet. Det være seg om det er for varmt i kabinettet eller feil på kortet. Du kan prøve å ta ut siden på kabinettet for å teste det.

Lenke til kommentar
Maskinen min fungerer helt fint nesten hele tiden. Jeg kan skrive, gjøre det meste uten en eneste form for problematikk.

Men 1 plass skjærer det seg og det er når jeg skal spille et litt mere "avansert" 3d spill.

 

Jeg kan spille det opp til 10-40 minutter uten problemer, det varierer. Men en eller annen gang så går skjermen i vente modus, blir svart med følgende beskjed: "No signal detected"

 

-GeForce Gainward 6800 LE, er skjermkortet mitt.

Har en strømforsyning på 400W og det burde holde.

Og ja , jeg har de siste driverne til skjermkorte mitt, hovedkorte og lydkorte.

Har sjekket cabelene og de er plugget godt til der de skal være.

Prøvde å ringe slike hjelpetelefoner som Komplett, Telenor , men disse menneskene vet jo ingenting.

 

Jeg kunne spiller spillet; World of Warcraft, helt uten problemer, men alt dette skjedde etter at jeg installerte expansion packen "The Burning Crusade"

Expansion Packen har ingen form for grafikk endring, så jeg skjønner det rett og slett ikke, hvorfor det ikke fungerer.

 

Counter Strike, Call of Duty, Battlefield 2, har jeg samme problem med.

 

Hvis du har svaret og det viser seg at det fungerer, så skal du ikke se bort ifra at det blir en liten belønning på deg som finner det ut :- )

7735547[/snapback]

 

 

nesten garantert for dårlig kjøling på skjermkortet. Det være seg om det er for varmt i kabinettet eller feil på kortet. Du kan prøve å ta ut siden på kabinettet for å teste det.

7735938[/snapback]

 

Hvis det er varme-problem så er det litt rart at det ikke var et problem før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...