The_Lozer Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Jeg holder på å videreutvikle innlogningsystemet mitt, men har ett problem Når jeg logger inn starter den en session og setter $_SESSION["login"] = $log; det fungerer fint, men videre i det scriptet så includer den en annen side som krever at $_SESSION["login"] == $log men det er her kræsjen eller noe skjer. koden er her. login.php Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php session_start(); include("ban.txt"); ?> <?php include("variables.php"); if (($_POST["pw"] == "$pw" ) && ($_POST["id"] == "$id" )) $_SESSION["login"] = $log; ?> Diverse tekst (ikke sikkret) <?php include("variables.php"); if ($_SESSION["login"] == "$log" ) { include("admin_login.php"); } elseif ($_POST["pw"] !== "$pw" ) echo "1337 error...! Feil brukernavn eller passord"; elseif ($_POST["id"] !== "$id" ) echo "1337 error...! Feil brukernavn eller passord"; else { include("admin_login.php"); } ?> admin_login.php Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php session_start(); include("variables.php"); if ($SESSION["login"] !== "$log" ) { echo "Har du allerede logget inn, og ser dette så oppdater! Trykk <a href=\"index.php?side=login\">her</a> for å oppdatere<br>"; echo "Du må logge inn!"; exit(); } else { // Skjult inngold } ?> Noen som kan hjelpe meg? Endret 16. januar 2007 av The_Lozer
trrunde Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 (endret) skal vel være $_SESSION["login"] != "$log") tror jeg Edit: hvor setter du $log ? Endret 16. januar 2007 av trrunde
The_Lozer Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 skal vel være $_SESSION["login"] != "$log") tror jeg Edit: hvor setter du $log ? 7735026[/snapback] tror ikke det forda sier du at den ikke skal være $log men anyway fant ut av problemet skrev $SESSION["login"] !== $log skal være $_SESSION["login"] !== $log
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå