kewell79 Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Which Next Gen Console Is The Loudest? I realize that my testing was not entirely scientific. It was simply designed to give me a base sound output using a particular format that I could apply to each console. After I performed all of these tests I thought that perhaps because the DVD drive on the Xbox 360 was on the others side from where I had measured, that the results might be different had I measured the sound output on the left side of the console while playing a game. To be fair, the BluRay drive on the PS3 is located on the rights side of the console. I tested the console again and found that the sound output from the Xbox 360 increased to roughly 62 dB, or 1 dB more than that measured on the right side of the console. This obviously changed the location of where I measured and threw all the hard scientific work I had performed down the drain! Not really. Because the result was fairly negligible, I did not go back and check to see if the PS3 or Wii offered up different measurements from different locations around the console. I wanted to have a fairly consistent procedure for measuring the sound output of all of them. Not to shake my own bell, but I believe I did a fairly decent job. The results were a bit amazing to me. Whereas I fully expected the Wii to be the quietest and the Xbox 360 to be the loudest, while playing games, the results were reversed and the PS3 was louder than most people thought. If you are judging your consoles on noise alone (and by noise I don’t mean the noise coming out of the speakers while playing a game), the consoles stack up as follows: 1. Xbox 360 – on average least noisy, generally level noise output 2. PS3 – Not noisy at first, but fairly noisy once on for a short while 3. Wii – Virtually no noise… until you play a game and then the noisiest of the bunch
Koho Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Dette er jo ingen sak. 360 bråker noe inne i gampen mens PS3 og Wii er helt lydløse.
kewell79 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Dette er jo ingen sak. 360 bråker noe inne i gampen mens PS3 og Wii er helt lydløse. 7731991[/snapback] Whereas I fully expected the Wii to be the quietest and the Xbox 360 to be the loudest, while playing games, the results were reversed and the PS3 was louder than most people thought
UrgeLoL Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Vi har da alle sett slike sammenligninger før. Og da vant Wii, så kom ps3 på andre plass og xbox 360 på en klar 3 plass.
_norse_ Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Må si jeg er veldig overrasket over resultatene han fikk. Hadde aldri i verden trodd at Wii lagde noe bråk.
_norse_ Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Vi har da alle sett slike sammenligninger før. Og da vant Wii, så kom ps3 på andre plass og xbox 360 på en klar 3 plass. 7732014[/snapback] Dette er den første jeg har sett med faktiske tall. Har du link til noen andre?
Koho Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Alle som har en 360 og Wii kan jo skrive under på at 360 bråker 10 ganger mer under spilling. Enten har han fyren her spilt 360 spill kun fra harddisken eller så har han en magisk 360. Å påstå at Wii bråker mer enn 360 er jo helt latterlig.
RoninMasao Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Hmm... da må de andre bråke noe inni hampen når en spiller spill! Very strange.. Jeg synes ærlig talt 360 bråker.. Men jeg plages ikke når jeg spiller spill.. At PS3 og Wii som er nærmest lydløse utenom når en spiller, bråker mer i snitt er alarmerende.. Men men.. dette avkrefter jo myten om at PS3 og Wii er lydløse ihvertfall..
Koho Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 dette avkrefter jo myten om at PS3 og Wii er lydløse ihvertfall.. 7732036[/snapback] De ER lydløse. Denne testen er helt på jordet. 360 er også ganske lydløs, helt til man starter opp et spill i dvd romen. DA derimot..
RoninMasao Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Alle som har en 360 og Wii kan jo skrive under på at 360 bråker 10 ganger mer under spilling. Enten har han fyren her spilt 360 spill kun fra harddisken eller så har han en magisk 360. Å påstå at Wii bråker mer enn 360 er jo helt latterlig. 7732032[/snapback] Vet ikke med deg.. men han sier jo at det er etter ei stund med spilling.. dvs den er lydløs i starten.. og så tar den av etter hvert.. dette kan jo ha noe med at den hetes opp etter tid.. og at viftene ikke tar av før du har spilt litt? Jeg har selv ikke lyttet på en Wii, og ihvertfall ingen PS3, så jeg kan ikke verken avkrefte eller bekrefte noe av det han sier..
UrgeLoL Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Dette er fra linken ovenfor. My solution was to place the SPL meter as close to the console as possible without actually touching it. I arbitrarily chose the right side of the 360 and PS3 and the left side of the Wii. These locations are seen in the photos above and the in the full resolution version of the photos in the link below. Så han plasserte altså en desibel måler helt inntil ps3, xbox 360 og wii. han plasserte den på høyre side av ps3, der som varmen blåses ut, og han plasserte den på høyre siden av xbox 360? han vil nok få mye forskjellige resultater ut i fra hvor han plasserer den. Han burde vel strengt tatt ha målt ca 1 meter fra konsollene for da å se hvor mye de bråker. Nei husker ikke helt hvor jeg har sett tidligere målinger. Men man finner nok av synspunkter som forteller at Wii bråker minst, tett etter fulgt av ps3 og xbox 360 kommer på en klar 3 plass. Men har ingen tall å backe det opp mot Skal poste om jeg finner noen.
lonnj89 Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Og hvem bryr seg om en konsoll bråker mer enn en annen konsollen? Har jo faan meg ikke noe å si!
_norse_ Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Og hvem bryr seg om en konsoll bråker mer enn en annen konsollen? Har jo faan meg ikke noe å si! 7732082[/snapback] Forsåvidt enig med deg. Når jeg spiller har jeg enten på lyd via høyttalere eller hodetelefoner så jeg hører ikke noe til konsollen.
_norse_ Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Er da lov å diskutere 7732087[/snapback] aha, er det derfor det heter diskusjon.no?
Koho Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Og hvem bryr seg om en konsoll bråker mer enn en annen konsollen? Har jo faan meg ikke noe å si! 7732082[/snapback] Uh, for mange har det veldig mye å si faktisk. Ihvertfall når det er snakk om 360. Den bråker jo mye mer enn noen konsoll noengang har gjort. Jeg vet om fler som ikke vil ha den eller har levert den tilbake pga bråket. For meg er det like rart at folk ikke bryr seg om bråket den lager.
RoninMasao Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Om han har satt desibelmåleren foran et luft-uttak så tror jeg ikke vi helt kan stole på testen nei.. Men for meg betyr spill-bibliotek mer en lydnivå.. så lenge en ikke må ha øreklokker på for å holde ut konsollen!
Tjohei Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Og hvem bryr seg om en konsoll bråker mer enn en annen konsollen? Har jo faan meg ikke noe å si! 7732082[/snapback] Jeg plages av støyen fra 360'n min. Noen er mer følsomme enn andre, bare.
TCi Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 1. Xbox 360 – on average least noisy, generally level noise output2. PS3 – Not noisy at first, but fairly noisy once on for a short while 3. Wii – Virtually no noise… until you play a game and then the noisiest of the bunch 7731986[/snapback] Vet ikke hvilken Wii disse har testet, men min Wii har ikke laget en lyd siden jeg fikk den. Eneste lyden fra den maskinen er drevet når den mates og setter i gang en plate. Ellers er listen rett med tanke på hvor bråkete enhver konsoll er.
UrgeLoL Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Han har sikkert målt akkurat i det den spiser og starter platen. Akkurat når den bråker som mest i 2-3 sekunder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå