Gjest medlem-77217 Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Hei du. Jeg sitter å lager et nyhets script for guilden min. Når jeg prøver å printe ut det hele støter jeg på et problem. Jeg har lyst til at hver nyhet skal være i hver sin boks. Når jeg prøver dette kommer det opp en error. Uten dette går det helt bra. <?PHP // Litt kode her og der // her skriver jeg ut echo "<div id="div1"><div id="div2"> <a>$tittel</a><br /> <a>$nyhet</a> </div></div>"; ?> Hvorfor går det ikke?
CruellaDeVille Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Hei du. Jeg sitter å lager et nyhets script for guilden min. Når jeg prøver å printe ut det hele støter jeg på et problem. Jeg har lyst til at hver nyhet skal være i hver sin boks. Når jeg prøver dette kommer det opp en error. Uten dette går det helt bra. <?PHP // Litt kode her og der // her skriver jeg ut echo "<div id="div1"><div id="div2"> <a>$tittel</a><br /> <a>$nyhet</a> </div></div>"; ?> Hvorfor går det ikke? 7720360[/snapback] echo "<div id="div1"><div id="div2"> Her vet ikke parser hvor streng begynner og slutter. Skal du bruke doble anførselstegn i html må du escape de (\") Endret 14. januar 2007 av CruellaDeVille
kikkazz Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Hei du. Jeg sitter å lager et nyhets script for guilden min. Når jeg prøver å printe ut det hele støter jeg på et problem. Jeg har lyst til at hver nyhet skal være i hver sin boks. Når jeg prøver dette kommer det opp en error. Uten dette går det helt bra. <?PHP // Litt kode her og der // her skriver jeg ut echo "<div id="div1"><div id="div2"> <a>$tittel</a><br /> <a>$nyhet</a> </div></div>"; ?> Hvorfor går det ikke? 7720360[/snapback] Du kan ikke ha " inni en echo, den markerer start og slutt. DU kan gjøre det på denne måten: echo "<div id='div1'><div id='div2'> <a>$tittel</a><br /> <a>$nyhet</a> </div></div>"; eller du kan gjøre det som cruella sier: echo "<div id=\"div1\"><div id=\"div2\"> <a>$tittel</a><br /> <a>$nyhet</a> </div></div>"; Endret 14. januar 2007 av kikkazz
Arne Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Eg kan anbefale deg å bruke ein editor som har highlightning, til dømes Notepad++ eller Notepad 2. Då vert dette lettare å oppdage slike feil, samt feil med parantesar.
Gjest medlem-77217 Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Har Programmers Notepad, men den viste ikke noen forskjell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå