Gå til innhold

"problem" med XGL - cpu bruk


ZeS

Anbefalte innlegg

heiho!

har et spørsmål her. vet ikke helt om det er vanlig, eller om det er en error av noe slag..

jeg kjører XGL(på ati radeon) og beryl/emerald, har kjørt det en stund, og har alltid syntes det går litt treigt, har nå i det siste lagt merke til at XGL i system monitor, bruker 35-50% CPU hele tia :S er det helt normalt? om det ikke er normalt hadde jeg satt pris på litt hjelp til å fikse det :)

 

mvh zes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#1: Nvidia kort blir ikke aktuelt. jeg er en av de som fortsatt kjører AGP kort, og siden alle de nye kortene kommer som PCI-E gidder jeg ikke lasse ut med penger for nytt HK osv.(skal jeg først ha nytt skjermkort skal hele pc'n oppgraderes :) )(og ja jeg vet nvidia 7800*noe* kommer som AGP, men liten vits å kjøpe AGP når det er PCI-E som gjelder.

 

#2: mulig det er som du sier at det er noen plugins som bruker mye cpu, men tenkt så kjekt det hadde vært om jeg hadde kommet inn og fått sjekka det! -_-

får denne erroren når jeg prøver å starte beryl settings:

Traceback (most recent call last):
 File "/usr/bin/beryl-settings", line 2, in ?
   import berylsettings
ImportError: No module named berylsettings

Lenke til kommentar

har du beryl-settings installert da? Hehe ;)

 

XGL bruker nok litt mer resurser da XGL bruker CPU for å rendre 3d effektene hvis skjermkortet ikke støtter de nødvendige extensions'ene til at det kan kjøres nativt fra skjermkortet... Du skal nok se en "liten" ytelses forbedring og mindre resurs bruk når ATI får ut fingern ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...