Gå til innhold

Ny "Gamer" maskin?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tror det er på tide å oppgradere maskinen litt, og jeg har sjekket flere løsninger. Bl.a. AMD vs P4. Jeg har AMD nå, men mener å huske at jeg var lykkeligere med Pentium-prosessor :razz: (Har en P4 1.4GHz nede som funker flott).

 

Dette er delene jeg tenkte jeg skulle kjøpe, for å bygge den nye maskinen med:

 

Hovedkort: MSI 845PE MAX2 Hovedkort S478/533Mhz I845PE, ATA/100, ATX, USB2.0, DDR333 (Demovare) ---> 509,-

Prosessor: Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 ---> 2030,-

CPU-vifte: GlacialTech CPU-Vifte Socket 478/P-4 Igloo4310 PRO 3,0GHz Northwood(1,8GHz) ---> 166,-

Minne: TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 ---> 1220,-

Harddisk: IBM Deskstar 75GB IDE 7200RPM (ATA/100 hd GXP) (Demovare) ---> 694,-

 

Harddisken trenger jeg strengt tatt ikke, men den er jo rimelig billig.

 

Jeg tenker på å beholde kabinettet (for en liten stund hvertfall), grafikkortet (se i signaturen). Har også DVD-spiller og CD-Brenner (ASUS 40x/12x/48x), pluss lydkort (Creative SB 4.1 Digital).

 

Vil denne maskinen være grei? Den skal brukes MYE til spilling og internett, og jeg håper den vil være såpass brukbar når jeg blir ferdig med militæret at jeg kan bruke den litt til (sommeren 2004 - jeg tenker langsiktig:)).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


kim_a55 skrev (2002-11-27 00:33):

CPU-vifte: GlacialTech CPU-Vifte Socket 478/P-4 Igloo4310 PRO 3,0GHz Northwood(1,8GHz) ---> 166,-


JEg er ikke helt sikekr på den vifta, men du har da merket av en P4 2.4 Ghz Boxed. Der får du med vifte.

Hva med heller å kjøpe litt kjølepasta og droppe vifta?

Du klarer deg meget bra med boxed-kjøleren.

 

Ellers så ville jeg kanskje ha ventet litt med å kjøpe P4 og vente til p4 med HT blir lansert, men kjenner du pc'suget så er det bare å handle :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-27 17:51, skrev B|Real:

Quote:


goggen skrev (2002-11-27 15:21):

Kan man kjøre P4 med kun kjøleribbe uten vifte? Hva forutsetter det, at du har flust av andre kabinettvifter?


Nei det tror jeg nokk ikke er mulig.

 

Jo! Det er fult mulig. :smile: bare man har god kjøler.

Redigert: behøver ikke flust av vifter heller. Er en guide om det på en dansk side. husker desverre ikke url en

 

[ Denne Melding var redigert av: Krishell på 2002-11-27 18:00 ]

Lenke til kommentar

Hvis du først skal kjøpe P4 så hvorfor ikke overklokke? Legg helelr litt mere penger i kvalitetsram, så overklokker du en del. Det betyr ikke at den med en gang blir ustabil, som så mange tror... Pluss at det er morro for de fleste å fortelle om den heftige overklokka pcen de har:p

Lenke til kommentar

Quote:


kim_a55 skrev (2002-11-27 23:26):

Hvis jeg kjøper en vifte som skal kjøle opp til 3.0GHz, og en P4 2.4GHz boxed, hvor mye kan jeg da overklokke (uten noe tull, ustabilitet og slikt)?


Er klar over at det er maaaange poster om det her, men likevel.


Jeg har den regelen at man klarer 600mhz med boxed kjøling og et godt HK. Så 2400+600 blir 3000=3Ghz :smile:

 

Det at viften kjøler opp til 3Ghz er ikke viktig i det hele tatt.

Det som er viktig når du skla ha vifte er at du får ei bra vifte som er støysvak. Seff vil det gå ut over overklokkingsegenskapene, men i det lange løp så er du tjent med det. Det er bedre å ha ei 19dB vifte en ei Deltavifte på 50(?)dB :smile:

Lenke til kommentar

P4 Boxed kjøleren er relativt stillegående, og jeg vil tro du blir fornøyd med den.

 

Du må heller ikke finne på å kjøpe den harddisken. Det er en serie fra IBM som er over 2 år gammel, og har svært mye feil. Nye 80GB disker koster ikke så veldig mye mer, og er absolutt å anbefalle framfor 75GXP disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...