Gå til innhold

dell tilbud


anicet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

flott at tilbudet i det hele tatt finnes...jeg fant det jeg også når jeg valgte "små og mellomstore bedrifter" istedenfor privatkunder...kanskje det er dette jeg må gjøre for i finne dinside-tilbudene også...

 

...men jeg synes det er litt gale at man må leite så mye rundt for å finne disse tilbudene dell reklamerer for...

 

vh

krister

Lenke til kommentar

Ser at det tilbudet varer til 2 januar - så da ha rman litt betenkningstid.

 

Min eneste innvending er at 1600x1200 oppløsning vel må bli litt lite på en 15"? Velger man vanlig konfigurasjon kan man velge skjerm med lavere oppløsninger, så det er sikkert en grunn til at 1600x1200 er på tilbud.

 

Noen som har screenshots av forskjellige oppløsninger på bærbare? Så det går an å sammenligne litt?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen screenshot som viser forskjellen mellom 1600x1200 og 1400x1050, men mine eksempler viser forskjellen mellom 1400x1050 (SXGA+) og 1024x768 (XGA) på en 14,1" skjerm.

 

Går ut i fra at forskjellen mellom SXGA+ og UXGA vil bli "omtrentlig" den samme på en 15" skjerm. Feel free to correct me if I'm wrong.

:)

 

Se selv: http://folk.uio.no/hegehe/screenshot/

 

Selv foretrekker jeg 1400x1050 på 14,1" skjerm fordi jeg liker det ganske smått (det *blir* mindre) - det passer for meg og min bruk. Tror nok at det er viktig at man prøver seg litt fram her, altså. Kan jo teste ulike skjermoppløsninger for å se hvilken man liker best. Tror f.eks opphavet aldri ville valgt oppløsningen som jeg bruker, av den grunn at de synes det blir for smått. Så det kommer veldig an på hva du selv er vant til.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: mezz på 2002-11-26 23:55 ]

Lenke til kommentar

Det er faktisk veldig vanlig at folk kjøper laptop med høyest mulig oppløsning fordi man blindt ser for seg at dette er bedre. Har flere eksempler på dette med venner og familie som har kjøpt seg nye laptoper, og kommet til meg fordi de nesten ikke klarer å tyde hva som står på skjermen. Må inn og finjustere innstillinger, tekststørrelser etc. Alikevell blir resultatet ofte dårligere siden man kanskje må justere ned oppøsningen som igjen fører til kornete grafikk, til og med på kvalitetsmaskiner i 30-40 000 kroners klassen...

 

Jeg ville iallefall aldri kjøpt en laptop med 1600x1200 oppløsning på en 15" skjerm...Kanskje andre der ute vil ødelegge øynene med å konsentrere seg for å tyde symbolene, og sitte med ansiktet helt oppi skjermen, men ikke jeg...:smile:

 

Sindre Hellevik

Lenke til kommentar

man kan sette oppløsningen ned, selv om man har 1600*1200 orginalt...men dette fører til litt uskarpt bilde...

 

personlig så synes jeg det er veldig behagelig å jobbe med 1600*1200...og det er herlig å ha muligheten til å ha denne oppløsningen på spill...men jeg anbefaler folk flest å bør prøve denne oppløsningen før de kjøper en maskin...det kan bli for lite for noen...

 

vh

krister

Lenke til kommentar

Dersom du har høg oppløysing vel du sjølvsagt større skrift og større ikon, kan det vera så vanskeleg då? Forskjellen vert berre at skrifta vert skarpare og meir detaljert. Dersom du synest 8 mm høg tekst er best å lesa, vel du kanskje 15 pt tekst på ein skjerm med høg oppløysing og 9 pt på ein skjerm med låg oppløysing.

 

Av same grunn er kommentaren om "latterlig store tekst og bilder" på 15" 1024x768 fullstendig latterleg. (Henta frå barbara.no sin skjermguide.) 10 pt tekst er heilt glimrande på ein slik skjerm, og alt ned til 8 pt ser svært bra ut, så sant du brukar gode, kantutjamna skrifter. Men den tekniske innsikta til skribentane på barbara.no er diverre ikkje alltid heilt på topp, så det var vel ikkje anna å venta...

Lenke til kommentar

Fast skriftstorleik på nettsider er sjølvsagt fullstendig bak mål. I dei fleste nettlesarane kan du vel overstyra dette? (Velja «minste skriftstorleik» eller liknande.) Etter kvart som skjermar med høg oppløysing vert vanlegare, vil nok dette endra seg. Til dess får me leggja ned litt innsats i å læra opp dei såkalla webdesignarane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...