JKJK Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hei! Trenger hjelp med å surre ihop et vbscript for å sette path på terminal services profile på en del brukere i active directory. iflg. denne guiden; er det følgende som skal til: Set UserOBJ = GetObject("LDAP://cn=roger rabbit1,OU=skoler\xxx\ansatte\manuell,dc=mittdomene,dc=no") UserOBJ.TerminalServicesProfilePath = "\\xxx-srv-02\%username%$\tsrvprofile" UserOBJ.SetInfo Wscript.Echo "Done" Men får feil på linje 1, char1 når jeg prøver å kjøre scriptet på domenekontrolleren, så det må være noe jeg ikke har skjønt. Har ikke snøring på vbscripting i det heletatt. Vil også at scriptet skal hente ut alle brukernavnene fra en fil. Kan noen hjelpe meg med dette? Og btw... det haster Endret 12. januar 2007 av JKJK
_Nitro_ Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Du har ikke definert variabel UserOBJ Prøv med Dim UserOBJ i toppen av scriptet ditt.
JKJK Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Skrevet 12. januar 2007 Dim UserOBJ Set UserOBJ = GetObject("LDAP://cn=svgtest,OU=manuell,OU=ansatte,OU=xxx,OU=skoler,dc=mittdomene,dc=no") UserOBJ.TerminalServicesProfilePath = "\\xxx-srv-02\%username%$\tsrvprofile" UserOBJ.SetInfo Wscript.Echo "Done" sliter fortsatt
JKJK Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Skrevet 12. januar 2007 Dim UserOBJ Set UserOBJ = GetObject("LDAP://cn=bruker.navn,OU=ansatte,OU=xxx,OU=skoler,dc=mittdomene,dc=no") UserOBJ.TerminalServicesProfilePath = "\\xxx-srv-02\%username%$\tsrvprofile" UserOBJ.SetInfo Wscript.Echo "Done" Funker som snus! Takk nitro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå