Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Portforward på DGL-4300


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kunne ha trengt litt hjelp med og få opne port på router`n min (DGL-4300) i sammenheng med torrent bruk (lovlig torrent bruk selvsagt), med klienten uTorrent..

 

Har følgt "portforward.com" sin guide på routern, men får det ikke til, programmet sier at den ikke er tilkoblet, og testen som utorrent hoster på sin hjemme side får eg beskjed om at den aktuelle porten er stengt.

Det eneste eg ikkje har gjort som guiden på "portforward.com" henviser til er og skrive inn "Alternative DNS", av den enkle grunn at eg ikkje fant noen..

 

Viss noen har noen tips og trisk eller noen formening om kva eg har gjort galt så pip ut :)

 

Tusen Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg har selv et Speedtouch-modem/ruter.

 

Denne har to modus:

1. (fabrikkinnstilling) Ruter. Sørger for PPPoE (tilkobling mot Telenor, brukernavn og passord), Brannmur, NAT, DHCP etc.

2. "Bridged", kun modemfunksjonalitet. Du må ha en egen ruter som styrer PPPoE, DHCP, brannmur og NAT.

 

Hvis din Speedtouch bruker fabrikkinnstillingene, foregår det NAT i denne også. Det hjelper ikke kun å åpne porter i din DLINK-ruter, fordi ting stopper opp i Speedtouch-en.

 

Min anbefaling er å sette Speedtouch-modemet i Bridge-mode. Bruksanvisning for dette finner du her. Etterpå må du sette opp din DLINK-boks med brukernavn og passord for ADSL-abonnementet ditt.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har selv et Speedtouch-modem/ruter.

 

Denne har to modus:

1. (fabrikkinnstilling) Ruter. Sørger for PPPoE (tilkobling mot Telenor, brukernavn og passord), Brannmur, NAT, DHCP etc.

2. "Bridged", kun modemfunksjonalitet. Du må ha en egen ruter som styrer PPPoE, DHCP, brannmur og NAT.

 

Hvis din Speedtouch bruker fabrikkinnstillingene, foregår det NAT i denne også. Det hjelper ikke kun å åpne porter i din DLINK-ruter, fordi ting stopper opp i Speedtouch-en.

 

Min anbefaling er å sette Speedtouch-modemet i Bridge-mode. Bruksanvisning for dette finner du her. Etterpå må du sette opp din DLINK-boks med brukernavn og passord for ADSL-abonnementet ditt.

7703059[/snapback]

 

Takk for godt svar.

 

Nå er modemet satt i bridge-mode og jeg har internet igjenn etter og ha stilt inn routeren, så det er i orden nå :)

 

Men får fremdeles ikke noe respons på porten jeg har forsøkt og opne...

Har fulgt guiden på portforward.com og får beskjed fra port testere`n på utorrent sin side at porten fortsatt er stengt??

 

Noen som kan hjelpe meg angående det?

Noen instillinger jeg kan ha glemt å slå på eller slått av?

 

*oppgitt*

Lenke til kommentar

Okei..

Takker for alle svar selv om ingen har vist seg og virke enno (ikke 100% i alle fall) :(

 

Eneste framgangen jeg har oppnådd er, fra og ha en Rød varsels trekant i systrayet på Utorrent, til en gul en..

Der feilmeldingen på den gule er: "No Incomming Connection, unless this icon turns greeen it could indicate a problem with you network configuration"

 

Nå har jeg satt ip`n min i DMZ mode med hjelp fra kundeservice noe som skulle bety at pc`n min skulle ta i mot alle mulig tilkoplinger på alle porter, alt skulle være opnet...

 

Men akk nei, det fungerer IKKE :realmad:

 

Viss noen kunne hjelpe meg med dette problemet ville jeg vært evig takknemmelig.. Ratioen min går til helvete så det synger :(

Lenke til kommentar

Du må inn under advanced > gamefuel å sette opp hvilken TCP port som skal åpnes, Source IP Range er IP adressen til maskinen utorrent ligger på, destination IP Range har jeg latt være standard.

Priority settes etter hvor viktigg utorrent er, 1 er høyest prioritet under firmware w. 1.7.

 

Jeg har også satt opp utorrent under virtual server og special aplication, men jeg vet ikke om dette er nødvendig.

 

EDIT: dette gjelder under DGL 4300 med telenor modem i bridged modus.

Endret av M Power
Lenke til kommentar

Du har ikke UPnP på routeren din?

Dette er en funksjon som åpner porter når du trenger det.

Det er litt mindre sikkert, men veldig mye enklere.

 

Har du sjekket at Utorrent er lagt til exeptions i brannmuren på datamaskinen din?

Laster du ned en torrent med mange peers og seeders? Tviler litt på at du vil få grønt før du har mange tilkoblinger.

Lenke til kommentar

Har samme router. eneste jeg har satt opp som regle for å få til torrents er som følger.

 

Advanced - gaming - New rule.

 

Name : torrent

IP adress : lokale pc.

TCP ports : 6969-6969

udp : blank

inbound filter allow all

shedule always

 

That's it.. hakke lagt til noe mere, bare sørg for at utorrent er konfa til å bruke port 6969 (eller hvilken du nå velger. Ikke noe prob med connectable etter det.

 

Den gamefule som nevntes er mer på prioritering av utgående trafikk, har linje som klarer en del i tilleg til at jeg setter begrensning i utorrent så jeg har ikke laga noe gamefuel regel for torrent (eneste den vill gjøre er å begrense utgående trafikk.

Lenke til kommentar

No gjorde eg akkurat som du sa, og det fungerer ikkje...

 

Det er noko som er riv ruskandes gale her sia ingenting fungerar...

 

Lurer på om eg skal formatere pc`n og sjå om det kjemme seg da, har ein liten mistanke om at det er noko i pc`n som ligg og sperrar...

 

Grunnen til denne mistanken er at FØR eg begynte og prøve og få opne port til uTorrent, var det ikonet som symboliserte DHT mode Rødt, der det stod noe som incomming connection refused etc...

 

Nå er det et gult ikon som sier det kan være noe galt med netverks konfigurasjon..

 

Men skal prøve ein formatering nå og se hvordan det går, kommer tilbake til hvordan det gikk! :)

 

Takk for all hjelp og setter fortsatt veldig stor pris på svar og forslag som kan løse problemet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...