Gå til innhold

Noen sjanse for å få pumpe/tank på plass her?


Anbefalte innlegg

Jeg skal nå bygge meg en ny htpc, og siden jeg alt har vannkjøling liggende vil jeg brue denne videre.

 

Problemet mitt er at pumpen jeg har nå ikke vil passe pga niplene er på toppen, og da vil det ikke blir plass, dessverre.

 

Så da trenger jeg en ny pumpe/vanntank som kan brukes, så da trenger jeg hjelp fra dere i håp om å finne noe som kan brukes.

 

Vet at plassen i kabinettet er minimal, men er det jeg har å benytte meg av. Om der ikke finnes noen løsninger så får jeg bruke pumpen jeg alt har, bare plassere denne på utsiden av kabinettet, selv om dette ikke vil være i nærheten av å se like bra ut.

 

Bilder jeg har funnet av kabinettet med HW inni.

 

Som dere ser skal det ikke være noe problem å få plass til radiatoren da det er plass til to 120mm vifter.

 

Så noen gode tips til pumpe/vanntank som kan brukes her?

 

post-17931-1168521871_thumb.jpg

 

post-17931-1168521890_thumb.jpg

 

post-17931-1168521901_thumb.jpg

 

post-17931-1168521919_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett og slett fordi det er langt utenfor min kunnskap.

 

Tanken og pumpen jeg har nå er ikke for stor, problemet er at nipplene som kommer på blir for høy. Jeg kjøpte forskjellige albue nippler hos microplex, men disse har for mye gjenger i forhold til hva som er mulig å skru ned i pumpen, så da sliter jeg med å finne albuenippler som passer.

 

Så det klart enkleste hadde hvert å få tak i to albuer som passet, da kan jeg bruke pumpen/tanken jeg har videre, og utgiftene vil bli mye mindre.

 

Noen tips her?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Var dårlig forklart i siste innlegget mitt, har prøvd å endre dette nå.

 

Her er pumpen/tanken:

 

Her er en av niplene jeg har prøvd å bruke.Har prøvd med andre også, men er fortsatt for mye gjenger.

 

Kan nevne at det akkurat går slik det er nå i mitt htpc kabinett, men da har jeg en hjemmelaget antiknekk på slangene, og dette vil jeg helst ungå da jeg frykter dette vil gå gale når som helst.

 

Så albuer er det jeg vil ha:)

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Så har du en bra løsning til meg skrue, utenom å lage alt selv da.

7747048[/snapback]

 

Nå er det mye mulig jeg tar meg vann(!) over hodet, (tids- og kapasitetsmessig), men jeg kan jo sagtens lage en tank til deg?

Om du gir meg noen opplysninger om hvor mye plass du har mtp LxBxH, så kan det jo hende at jeg kan fikse noe....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...