Gå til innhold

Spill PC 8K - Da er den bestillt!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Handleliste

Ok folkens... Da tror jeg endelig jeg har bestemt meg...

Jeg ønsker tilbakemeldinger på oppsettet mitt.

1. Vil dette fungere bra?

2. Kan jeg klokke noe særlig?

3. Hvordan blir dette lydmessig?

SLI

Jeg ser strømforsyningen har SLI - men finner ikke igjen dette på HK. Hva i granskauen er SLI og burde jeg ha dette på HK også - eller burde jeg kjøpe en billigere vifte?

Hovedkort

Og sist men ikke minst da jeg har spurt rundt MYE om HK. Er dette HK bra? Trenger jeg alle dets funksjoner?

Kan jeg spare penger?

Er det noe jeg kan spare penger på her?

Jeg er bestillings klar så hurtige svar er seff ønskelig - og forøvrig takk til alle som har hjulpet meg tidligere :thumbup:

Endret av tormi
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syns det virket ganske bra, men er ikke noen ekspert så vent og hør på noen andre :p

Ja, det er lov å bumpe men det skal gå 24 timer mellom postene.

EDIT: SLI er når du kobler to Nvidia skjermkort sammen. Ati har noenlunde det samme bare at hos de heter det CrossFire.

Endret av Silencer91
Skrevet

Sli er jo fra Nvidia, så det blir litt dumt å velge et ati kort når du vil ha sli støtte på hovedkortet. gå for et asus hovedkort med 2x pci-e 16 kort med støtte enten for crossfire(ati) eller sli(nvidia)

Skrevet (endret)

du trenger ikke sli, bare så det er klart. om du kjøper et hovedkort med sli for noen få kroner extra, eller fordi det kortet der hadde crossfire eller sli gjør heller ingenting, kansje du vil teste en gang. du trenger ikke dobbel sli på strømforsyningen, sli=pci-express ledning er samme som 2-hd ledinger koblet i sammen som du setter i en ledning og putter i skjermkortet, hvis du har 2. det følger med sånn kabel i skjermkort eskene.

anbefaler x1900gt til 1100kr 10 000poeng 3dmarkt like bra som et 7900gt/muligens 7950gt til nermere 2500kr.

Endret av pizzafordi
Skrevet
kjøp et Asus P5B hovedkort du :thumbup:

7707486[/snapback]

Hva som er så bra med dette HK da? Vurdere faktisk Asus P5N32-SLI Premium, nForce-590 SLI, men det var det med penger igjen da :)

klarte ikke bestemme meg igår... aaarghhh...

Skrevet

det klarer C2D og C2Q det klarer 2 og 4 kjernede cpu er :thumbup:

det klokker vannvittig og har alarm varsling hvis du klokker for langt.

så gå for Asus P5B du :yes: spør noen her på forumet om de kan ambefale den og da får du etsvar som er slikt "JA" tipper jeg

Skrevet (endret)

Hmmm.. har lest noen tester om kortet ja... Virker lovende det ja...

...men kortet har ikke WIFI hhar det?

Endret av tormi
Skrevet
Hvis du ønsker et Asus med Nvidia chipsett,så er dette bra og billig.

7717332[/snapback]

Hmmmz... Kunne egentlig tenkt meg WIFI også - da jeg mindlertidig ikke har trådet internett forbindelse.

Forøvrig skal jeg ikke velge HK pga den funksjonen.

Men når det er Nvdidia chipset - fungerer da kortet bedre med Nvidia sine skjermkort eller har dette INGETING å si... Hva er det åpenbarer Nvidia motstykket til skjermkortet jeg har valgt? Skal jeg ha SLI så bør jeg jo uansett velge et Nvidia skjermkort vel.

Skrevet (endret)

Hvis du skal kjøre SLI,så må du selvfølgelig ha 2 Nvidia skjermkort.

Hvis du bare skal ha et skjermkort,så spiller det ingen rolle om det er ATI eller Nvidia skjermkort.

Her har du et billig WIFI-kort med antenne.

Hvis du ikke skal kjøre SLI eller CF,så kjøp et Asus med P965 chipsett. Det hadde hvertfall jeg gjort. For eksempel P5B som er nevnt tidligere,eller P5B-E Plus.

Endret av Morten K
Skrevet

Ja og selv med det billige kortet så må man da opp 300... Da nærmer vi oss likevel kortet: Asus P5N32-SLI Premium, nForce-590 SLI, i pris....

Aaargh...

Skrevet

Ok - graver dypere og dypere i materien:

Forstår jeg det slik (ifølge tester) at dette PowerColor Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, EXTREME Edition, ViVo/HDCP kan benytte Crossfire uten støtte for dette i HK? Det hørest jo fett ut...

Forøvrig trenger man vel slott på HK for å få dette til:

Har Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16 denne muligheten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...