Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Aaargh! Jeg blir sprø! Får ikke Netopia og DC til å funke! H


Anbefalte innlegg

Før det blir sagt: Jeg har lest hver eneste post om dette på forumet og besøkt alle sidene det er linket til.

 

Jeg har Netopia modem med siste firmware installert og en SMC EZswitch. Jeg har prøvd de forskjellige oppsettene med brannmur og uten som du kan kjøre på http://endring.nextgentel.no

 

Jeg har åpnet port 411 i filter sets både input og output med tcp og udp (mulig dette er unødvendig?) og NAT'et 411. I DC har jeg satt opp active med min IP og port 411.

 

Hvorfor funker det ikke?

 

PS! Jeg kjører ikke noe firewall (ikke den i XP heller)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp prøvd den også ja :wink:

Takk for svar likevel.

 

Hvis det er noen som får det til å funke og har samme firmware som meg: 5.3.5 er det mulig å ta en backup som jeg kan prøve å legge inn?

 

Det er jo mulig at det ligger noe og skurrer et eller annet sted.

 

Det kan ikke ha noe med switchen å gjøre?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 17:06, skrev superdigg:

[klippe]


Jeg har åpnet port 411 i filter sets både input og output med tcp og udp (mulig dette er unødvendig?) og NAT'et 411. I DC har jeg satt opp active med min IP og port 411.


Hvorfor funker det ikke?


[klippe]


 

Først og fremst så er det port 412 TCP og UDP du skal åpne, og ikke 411. Straks du har gjort det i ruteren, så er du bare et viktig skritt fra å få aktive mode til å fungere. I oppsettet for DC går du inn på options. Der skal det et sted være et valg, "Force to report this IP", el. noe som ligner. Kryss av for dette, og skriv inn din eksterne IP, altså den som ruteren din har og som er synlig på Internet.

 

Da skal aktive mode fungere. Vær obs på at hvis du ikke har fast IP, og IP'en din skifter, så må du tilbake til samme meny og skrive inn din nye IP.

Lenke til kommentar

Kjører med port #1412 nå LarsC. Takk for hjelpen. Er nok greiest med tanke på den innebygde firewallen. Skjønner fremdeles ikke hva det var som gjorde det men det er mulig modemet ikke var ferdig oppdatert eller at det var et vindu som hang igjen på endring.nextgentel.no. Samma det. Bruker DC++ forresten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 20:03, skrev Zenit:

Quote:


Den 2002-11-26 17:06, skrev superdigg:

[klippe]


Jeg har åpnet port 411 i filter sets både input og output med tcp og udp (mulig dette er unødvendig?) og NAT'et 411. I DC har jeg satt opp active med min IP og port 411.


Hvorfor funker det ikke?


[klippe]


 

 

Først og fremst så er det port 412 TCP og UDP du skal åpne, og ikke 411. Straks du har gjort det i ruteren, så er du bare et viktig skritt fra å få aktive mode til å fungere. I oppsettet for DC går du inn på options. Der skal det et sted være et valg, "Force to report this IP", el. noe som ligner. Kryss av for dette, og skriv inn din eksterne IP, altså den som ruteren din har og som er synlig på Internet.

 

Da skal aktive mode fungere. Vær obs på at hvis du ikke har fast IP, og IP'en din skifter, så må du tilbake til samme meny og skrive inn din nye IP.

 

 

 

Bare så det ikke ble usagt. Jeg prøvde det også nemlig men leste et sted at det var bedre å bruke 411. Spiller ingen rolle nå så lenge det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...