Gå til innhold

Hjelp til oppgradering / ny pc - 10.000,-


Anbefalte innlegg

Først : Pris er ikke det viktigste, men har ikke tenkt å ruinere meg riktig ennda, så jeg har en plan om å vise måtehold her ... 10.000 er vel strengt tatt max !

 

Følgende system står å brummer i stua nu :

 

K8n neo 2- platinum

4x 512Mb apacer pc 400 DDR

Cpu Athlon-64 3000+ @ 2,4 ghz

ATI x800 - 256 Mb GPU

WD 2500JD Hard drive

Creative X-FI gamer edition

++ diverse småtterier

 

Heile spetakkelet står i et schvært Chieftec midi tower, m/ 400w PSU :thumbdown:

 

Siden denne skapningen nå er strax 2 år så er det vel på tide med en oppgradering ..

Det synes i alle fall grafikken i Microsoft Flight Simulator X, derfor vurdere jeg hva jeg skal gjøre med den. Hvorvidt det blir oppgradering, eller skifte ut kabinettet og mesteparten av innmaten og selge unna det som enno er marked for vet jeg ikke ennda ...

 

Maskina er en liten tanke eller to overklokket, men snurrer og går 99,9%stabilt, det er selfølgelig et ønske om å drive litt medium OC' videre...

 

Jeg sikter meg inn på en Intel prosessor denne gangen etter å ha lest litt tester hist og pist, mest sannsynlig single core. - ditto hovedkort.

 

Kabinett og PSU vet jeg ikke om jeg blir å skifte, men tar gjerne synspunkter her - blir uansett luftkjølt, da det er enklest og sikrest for meg. Spørsmålet blir vel å finne beste viftene og en grei viftestyring.

 

Ram : Her vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal velge, men det bør helst være oc-venlig. Det er ikke den rammen jeg har i dag, har jeg lært, skjønt pris er også noe å tenke på.

 

Skjermkort ?

Har ikke fulgt mye med i det siste, da en har vært lite hjemme siste halve året.

Hvis det er noen dær ute som vet om en god deal, så rop ut ..

Softmodding er en fin ting hvis det går ... :thumbup:

 

Viftestyring : Forslag . ?

 

HD - Tenket på å kjøpe 2 små 2,5" SATA hd'er og sette de opp i RAID, men er ikke overbevist enda...

 

Bruksområdet blir spilling/sim som det hardeste, så det gjør ikke noe om det bråker litt på load, men helst stillegående på idle !

 

Siden dette skal overklokkes litt, så er jeg opptatt av å ha et hovedkort som er enkelt og lett å bruke, samt egnet til OC!

 

Takker for innspill ! :)

Endret av landego1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...