Gå til innhold

360 min lager riper i spill...


Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

jeg fikk 360 i går sammmen med geow. spilte en god del i går og skulle spille igjen i kveld. jeg starta spillet og tenkte jeg skulle begynne på act 5, men da fikk jeg opp en beskjed om den ikke kunne lese platen. tok dvd og kikket på den og den hadde 4 fine dype ringer i plata.... er det noe jeg kan gjøre for å hindre dette gjentar seg eller må jeg sende den inn? er litt surt med tanke på at jeg fikk den i går.

 

alt annet virker ok, er bare det med hakk.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg fikk 360 i går sammmen med geow. spilte en god del i går og skulle spille igjen i kveld. jeg starta spillet og tenkte jeg skulle begynne på act 5, men da fikk jeg opp en beskjed om den ikke kunne lese platen. tok dvd og kikket på den og den hadde 4 fine dype ringer i plata.... er det noe jeg kan gjøre for å hindre dette gjentar seg eller må jeg sende den inn? er litt surt med tanke på at jeg fikk den i går. 

 

alt annet virker ok, er bare det med hakk.

7693729[/snapback]

 

Det er en ikke helt uvanlig feil! Siden maskinen er helt ny skal den byttes i en ny. Kontakt Xbox support så ordner de resten.

Lenke til kommentar

Fra Wikipedia:

 

Kritikk

Kort tid etter lansering kom det fram at en del brukere opplevde at DVD-spilleren på maskinen lagde sirkulære riper i spillplatene. I brukermanualen for Xbox 360-konsollene er det flere eksplisitte advarsler mot å bevege maskinen mens den er på. Endel brukere opplever at konsollene lager riper i spillplater selv om maskinen overhodet ikke beveges/flyttes på mens den er påslått. Internasjonalt har Microsoft en streng linje på dette, og erstatter i utgangspunktet ikke spill som er ødelagt/ripet av konsollen. Ettersom norske forbrukerkjøpsregler krever Microsofts sannsynliggjøring av at brukeren har behandlet konsollen i strid med brukermanualens instruksjoner, har Microsoft Norge lagt seg på en mer imøtekommende linje når det gjelder erstatning av ødelagte spill.

Lenke til kommentar

At du får ny er ikke sikkert, grunnen til at den riper spillene, er at konsollen ikke står stødig, spesiellt hvis den står på høykant. Det er nok at det er en svakhet i gulvet og at du går forbi, så kan du få riper i spillet.

Annbefaling legg xboxen ned. Ev sett den et sted hvor den ikke er utsatt for vibrasjoner o.l

Jobber selv innen elektronikk bransjen og dette er ikke noe vi bytter konsoll på. Vi erstatter heller ikke spillet. Så dvd repair kit er løsningen. Du kan jo selvfølgelig være heldig å treffe på en som bytter den for deg, og gir deg nytt spill, men ikke bli overasket om du får nei. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg har den liggende oppå pulten, og har suben til Z-5500 liggende under, er det den som kan ha foresakket ripene? hva kan jeg eventuelt legge under boksen da såm demper vipreringen som suben lager i pulten?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
At du får ny er ikke sikkert, grunnen til at den riper spillene, er at konsollen ikke står stødig, spesiellt hvis den står på høykant. Det er nok at det er en svakhet i gulvet og at du går forbi, så kan du få riper i spillet.

Annbefaling legg xboxen ned. Ev sett den et sted hvor den ikke er utsatt for vibrasjoner o.l 

Jobber selv innen elektronikk bransjen og dette er ikke noe vi bytter konsoll på. Vi erstatter heller ikke spillet. Så dvd repair kit er løsningen. Du kan jo selvfølgelig være heldig å treffe på en som bytter den for deg, og gir deg nytt spill, men ikke bli overasket om du får nei.  ;)

7694193[/snapback]

 

kan ikke overse dette. Dere har erstatningsansvar om noe dere selger ødelegger noe som den er ment å være i kontakt med. jeg sliter med en xbox nå, som i løpet av en måned har ødelagt 2 spill og lagd riper i en dvd plate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...