Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mono - ikke stereo?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Packard Bell Istart MC 6520. Fungerer fint, men når jeg kobler høytalerene (har prøvd mange) i lydporten bakpå maskinen, så kommer det bare lyd i en av dem. Bruker jeg porten frempå PC-en, er det lyd i begge. Har prøvd alt Packard tilbyr av lyddrivere. Jeg er ikke sikker på hvilket lydkort jeg har, men driverene jeg har nå er AC97 VIA drivere. Merkelig at det virker frempå, men ikke bakpå.

 

På produktsiden til akkurat den PC-en jeg har (linket dit jeg), finnes det ingen lyddrivere.

Endret av wacco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres dette ut som et driverproblem, eller hva tror dere eksperter? Merkelig med stereo i porten frampå, men ikke bakpå. Kanskje det har med å gjøre at den porten frempå er til høretelefoner? Kanskje det er noe annet med den bakpå? Jeg er i ferd med å bli tullerusk her i alle fall :ph34r:

Endret av wacco
Lenke til kommentar
Jeg regner med at du har tre utganger bak. jeg tror du ska ha den i den grønne.. men prøv alle:-)

Hjelper det eller er problemet der fortsatt?

7693781[/snapback]

 

Vet da vel at jeg skal ha den i den grønne ;). Men virker ikke nei.

7693847[/snapback]

 

Prøvet de andre??

Har du sjekka innstillingene til lyddelen, du har gjærne et prog som har med lyden..

Ev. sjekk cd som du fikk med da du kjøpre maskinen, en for hovedkortet. Der pleier det å ligge prog og driver info.

Lenke til kommentar

Det er tenget for signal ut, altså deer du skal plugge høyttalere. Så du plugger nok riktig.

Men har høyttalerene dine èn eller to ledninger som må kobles til?

Jeg antar det bare er en, så konklusjonen er:

Siden ledningen gir lyd til begge høyttalerene forran, så fungerer den. Og siden du har prøvd alle driverene, og det kommer lyd ut av porten, så "funker" den også. Så det er en feil med den ene linjen ut fra porten. Om noe har blitt forskjøvet\skitnet til så det ikke lenger er kontakt, eller om den rett og slett ikke gir lyd i den ene kanalen vet jeg ikke, men problemet ligger i forbindelse med porten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...