Gå til innhold

LØST! Hvilken mp3 spiller skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ut på en 5mnd lang reise og trenger derfor en harddisk basert MP3 spiller med stor lagringsplass.

 

Jeg har ETT viktig kriterie: Det skal gå an å sortere etter mappe. (sort by folder)

(Finnes det en mulighet til å integrere den funksjonen i en Ipod Video/Creative Vision:M?)

+

Minimum 60GB

Videofunksjon

God batterilevetid.

 

Størrelse og pris er ikke så viktig.

 

 

 

Finnes det en spiller som kan oppfylle kravene mine?

 

Mvh Sstyle

Endret av sstyle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha minimum 60GB, noe som er ekstremt mye ved mindre du har helt usannsynlige mengder med musikk eller video som du ønsker å se, (husk at video tømmer batteriet på noen få timer) så er det vel en iPod som er det beste valget. Alikevell må jeg få si at jeg i aller sterkeste grad anbefaler Microsoft Zune. Les testen min (på engelsk)+ bilder her

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha minimum 60GB, noe som er ekstremt mye ved mindre du har helt usannsynlige mengder med musikk eller video som du ønsker å se, (husk at video tømmer batteriet på noen få timer) så er det vel en iPod som er det beste valget. Alikevell må jeg få si at jeg i aller sterkeste grad anbefaler Microsoft Zune. Les testen min (på engelsk)+ bilder her

7692052[/snapback]

 

Hei! Takk for gode svar.

 

Jeg har ca 50gb med musikk (lovlig :whistle: ) og noen 100gb med film, tv-serier osv. Til vanlig ville 30gb vært mer enn nok, men siden jeg skal være borte i 5 måneder uten mulighet til å skifte innholdet på spilleren vil jeg at den skal ha en stor hdd.

 

Jeg har googlet litt rundt omkring når det gjelder sortering etter mapper. På Ipod og Creative Vision M sorterer programmer selv etter id3 tagsene(artister, album, sjanger osv) Grunnen til at jeg vil sortere etter mapper er fordi jeg skal legge innpå store mengder musikk og jeg vil helst unngå at tommelen faller av i løpet av turen. Jeg har hatt en Ipod Mini, men selv med 4 gb ble det sinnsykt rotete innpå spilleren. Artistnavn ble lagret flere ganger hvis det var skrevet med stor/liten bokstav, samle cd'er fyllte opp artistlisten med en sang hver og sanger uten id3 tag var nesten umulig å finne :cool:

 

Zune har heldigvis den primitive muligheten at en kan sortere etter mapper, men problemet er at den ikke er i salg i Norge enda. Jeg kan selvfølgelig bestille den fra USA, men jeg reiser om 2 uker så det kan bli litt kort tid. Alltid ute i siste liten :(

 

Mvh Sstyle

Lenke til kommentar

jeg ser poenget. Vet ikke om 80GB versjonen av Zunen er i salg i USA enda, men den kommer ihvertfall den også.

 

Når det gjelder mapper, så tror jeg ikke verken iPod\Zen\Zune har den konkrete funksjonen. Men det er veldig kjekt å ha organisert musikken sin. Jeg har brukt ganske mange timer på det ihvertfall, og er evig takknemlig. Med Zune sin programmvare kan man enkelt identifisere hvilket album en sang hører til, og dermed gjøre det lekende lett å få orden på sakene (riktig album,artistnavn, sjanger, albumcover, osv)..

 

Tror konklusjonen min er at du må sette deg ned å organisere musikken din hvis du krever en oversiktlig musikksamling på spilleren din.

 

Se gjerne video-presentasjonen min av spilleren her :thumbup:

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg endte opp med en sur sort Ipod Video 80gb, til 2895 inkludert frakt hos it24.no.

 

Egentlig ville jeg heller hatt en Creative Vision M 60GB, men den var urimelig dyr i forhold til 30GB av samme modell og 80gb til Apple.

Med mindre en kjøpte den gjennom Pixmania (Et fransk selskap) koster den 3195,- +frakt hos netshop.no som var det billigste alternativet hos amobil.no's prisguide sett bort fra Pixmania.

Grunnen til mitt kritiske syn på pixmania var at pakker ofte ble liggende en stund i tollen før den kom til forbruker. Det kan ikke nødvendigvis Pixmania bebreides for, men siden jeg reiser om 14 dager tok jeg ingen risiko.

Zune var også en solid kandidat, men 30 gb er dessverre for lite for meg til det formålet MP3 spilleren er tenkt til.

Så nå blir det noen dagers jobbing med sortering og retting av id3 tags :)

 

Takk for hjelp og innspill i innlegget. Du har gjort en grundig test av Zune spilleren. Kanskje jeg flesker til med en Zune når jeg kommer igjen.

(Vedder 15 rompehår på at pod'en blir ødelagt på turen) Hehe. :p

 

Mvh Sstyle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...