Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Annbef. til coreswitch for LAN med 150 deltagere?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Ungdomsbedriften jeg er en del av skal arrangere DataParty til våren, og vi har nettverkstegninger ganske klare. Det vil antagelig være noe rundt 150 deltagere på LANet, og de vil bl.a. spille og drive med fildeling.

 

Vi vil kjøre gigabit mellom bordswitchene og coreswitchen, så coreswitchen må ha minimum 12 Gbit porter. Vi er også avhengig av å kunne sperre diverse porter på coreswitchen, samt å prioritere spillpakker (dvs. å prioritere små pakker på nettverket, stememr det?). Dette bør helst kunne gjøres via et webgrensesnitt.

 

Vi har begrenset med penger, så det spiller en viktig rolle i valg av switch.

 

Kan dere komme med noen annbefalninger?

 

Hilsen Jonas Lindstad

 

edit: Er det noen merker vi absolutt ikke burde gå for? Håper på å ikke overstige 3k,-, siden budsjettet er ganske stramt :)

post-38416-1168363940_thumb.jpg

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere trenger jo ikke nødvendigvis å kjøpe. Snakk med en automatiseringsbedrift eller en databutikk i nærområdet og spør om de kan låne dere en mot at de får ha en banner på en vegg eller noe sånt.

 

Når det gjelder anbefaling av svitsj så har jeg ikke så mye å komme med. Det dere bør sikre er at intern hastighet er høy. Jeg ville nok gått for en Cisco eller 3Com "managed" svitsj. Da kan du sperre alles mac-adresse helt til de betaler for seg :)

 

-C-

Lenke til kommentar
Hva med en billig, men web managed 16 porters Gigabit Dell switch ?

Dell  link

7683262[/snapback]

Jeg tror web managed switch vil være mest praktisk :)

 

Har denne prioritering av trafikk? Vet ikke helt hvilke andre funksjoner vi er avhengig av, men blokkering av porter vil vel og være fint? :) Takk for link ihvertfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...