Gå til innhold

Windows Vista og skjermoppløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Etter jeg installerte Windows Vista på min bærbare pc så får jeg ikke til å kjøre 1024x768 i oppløsning. Kjører jeg dette så ser det ut som at skjermbildet blir klemt i hop på sidene, og undersete delen av bilde der start-meny og slikt ligger utenfor skjermområdet. Men kjører 800x600 så fungerer det.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd og laste ned skjermkort driver? hos meg funker det med 1280x800 i vista uten problemer. Det er litt rart at ikke du får oppløsningen din til og virke som den skal men hvordan skjermkort har du?

Skrevet (endret)
Har du prøvd og laste ned skjermkort driver? hos meg funker det med 1280x800 i vista uten problemer. Det er litt rart at ikke du får oppløsningen din til og virke som den skal men hvordan skjermkort har du?

7679157[/snapback]

Jeg har et Intel 82852 Skjermkort...

Prøvde å laste ned driver fra intel sine sider men får ikke lagt inn denne.

Oppdaget nå at det fungerer OK med en vanlig ekstern skjerm.... :mad:

Endret av _Nitro_
Skrevet

hmmmm kjipt med ekstern skjerm hele tiden da. jeg selv har ati radeon x1400 sliter med xgl funksjonen i linuk fedora core 6 men i vista funka det uansett om jeg lasta ned driver eller ikke. har du prøvd og fikse på oppløsninge din i sikkerhetsmodus eller via cmd eller justere hrz inne på egenskapene for skjermen din?

Skrevet

Har prøvd alt dette.

Nå slettet jeg alle driverene. Og brukte kunn VGA Standard driveren til både skjerm og skjermkort. Da fungerte det. Men vill jo ikke bli like smooth.

Skrevet

Jeg får den oppløsningen jeg vill ha da ja. Men klikker med en gang jeg prøver en annen driver igjen :S

Jeg kjører Windows Vista Ultimate.

Skrevet

hmmm rart legger inn ultimate nå fordi jeg fikk plunder med linux også kan jeg windows bedre men jeg har ATI kort og de tror jeg har litt bedre støtte for win men har du sjekka på nvidi.com om de har driver til din vista versjon eller goolet litt etter det?

Skrevet

Har ikke funnet en noen andre drivere en til XP til Intel 82852 kortet:(

Kan vell ikke bruke Nvidia drivere på et Intel kort?

Skrevet

nja usikker en kamerat av mg fikk det til og virke. mn jeg tester ati sin driveer til pcen min nå for og sjekke det men når jeg bare hadde lagt inn vista så tok den 1280x800 med en gang. plunderet er når jeg skal fjerne vista for og bruke den partisjonen til ren lagring. fordi jeg vil ikke ha vista som oppstartsalternativ da:s

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg får ikke valgt 1280*1024 hvis jeg har Extended mode (clone) skrudd på i ATI control panel. Irriterende, det har fungert før!

Endret av lysbryter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...