Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

PEN lyd i Golf


Hoon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner og helle mot og skaffe cd-spiller, frontsett og forsterker til frontsettet nå, og ta suben senere.

 

Hvis jeg skal legge nye høyttaler kabler inn i døra i en golf 3 er det da vanskelig og få den gjennom den plastpølsa og opp i dashen eller gjør man det da på en annen måte.

 

 

Kikket også på dette opsettet:

 

Peerless Definition 6" komponentsett

dynaBel BF1702 - 2x170 Watt RMS Bilforsterker

Alpine CDA-9812RB

 

Kan virke som dette vil gi ett bra grunnlag for senere og annskaffe en Sub og medhørende forsterker.

 

Tror det bil pakke nr2 eller det vist over.

 

P.s vet noen hvordan man bytter lys i intrumentpanelene?

Endret av donsai
Lenke til kommentar

begynner og nærme meg innkjøp nå og jeg har kikket litt på denne spilleren : http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1563 hva synes dere, grunnen er at jeg trenger en aux inngang, og alpine tilbyr ikke dette. Kan noen forklare meg hva dette vetyr :AUX inngang (Med tilleggsutsyr - CD-RB20 / IP-RCA)

 

mener de at du kan få en aux inngang hvis du kjøper ekstra utstyr eller mener de at ekstra utsyret bruker aux inngangen.

 

evnt kan noen hjelpe meg og finne en grei pioneer eller alpine spiller med aux inngang?

 

har også kikka litt på dette frontsettet: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1437

Endret av donsai
Lenke til kommentar

fant ut idag at man kan få aux inngang over AI-NET interfacet som er på spilleren

 

bestiller dette i morgen:

Peerless Definition 6" komponentsett

dynaBel BF1702 - 2x170 Watt RMS Bilforsterker

Alpine CDA-9812RB

 

så da blir det anlegg, nærmere sommeren blir dt og anskaffe en mtx sub av noe slag.

 

Er det noen som vet hvordan man bytter lyset i dashen på golfIII?

Lenke til kommentar

skal bestille i morgen men det er ett par ting jeg må vite, håper noen kan svare.

 

hvordan får jeg trekt ledninger gjennom døra i golf3?

 

Hvordan størrelse skal frontsettet ha, 13cm eller 16cm(hvordan måler jeg)?

 

jeg skal i fremtiden ha 2 forsterkere baki bagasjerommet, trenger jeg 2 strømledninger fra batteriet eller bare en?

Endret av donsai
Lenke til kommentar

da var alle tingene hjemme..

 

Peerless Definition 6" komponentsett

dynaBel BF1702 - 2x170 Watt RMS Bilforsterker

Alpine CDA-9812RB

 

dette var det jeg endte på og kjøpe..

 

har trekt all kablene nå, var litt knot men nå er de i hvertfall på plass.

 

men jeg har ett lite problem, jeg har ikke koblet i noe forsterker, bare cd spilleren i iso kontakten og det er ikke tegn til liv, har sjekka sikkringen og det ser ikke ut som det er den som har ryket, hva annet kan det være?

 

er det lurt og legge delefilteret i døra?

Lenke til kommentar

får fortsatt ikke noe liv i spilleren, sjekka sikkringen, og sjekka at det var strøm og jording i iso kontakten i dag, hva kan det være? er det noe jeg overser?

 

tar kontakt med butikken i morgen, kansje de har noen ideer eventuelt sende en ny enhet..

Endret av donsai
Lenke til kommentar

var en tur nede på eltek i går, fikk masse hjelp og forklaring på hvordan ting gjøres, husker ikke hva de som hjalp meg het men jeg kan ihverfall anbefale eltek som butikk på det sterkeste, de vet hva de driver med :D

 

problemet var at joringsledningen som stod i iso kontakten måtte klippes av og og festes på jordingledningen fra spilleren, virker kansje elementær men ikke for en nybegynner.

 

Eneste jeg har igjen nå er og få spilleren ordentlig på plass, står en svær tap ut beki dashen som treffer spilleren, tenkte kansje og bare få tak i en monster tang og knekke or herje litt :p

 

etter jeg har hold litt på inni der så slutta lyset i knappene på vifteanlegget og funke, selve vifta funker fortsatt og det er lys i resten av dashen så jeg regner med at det bare er en løs ledning eller noe jeg har kommet borti, noen som vet om det er vanskelig og åpne dette og sjekke, kunne vært kjekkt og få ting til og ligge littordentlig inn der med det samme..

 

tenkte også og skifte den ene lydpære i instumentpanelet, er dette vanskelig?

 

de høyttalerene som sitter i dashen er det vanskelig og åpne disse? tenkte kansje og montere tweeteren nedi der i og med at det ikke er noen elementer der

 

og til slutt hvor får jeg tak i antenner til golf 3 den skal monteres på siden ved panseret, men jeg trenger også ledning inn til spilleren..

 

men som sagt jeg kan annbefale eltek på det sterkeste :)

Endret av donsai
Lenke til kommentar

Nice :) Spent på å høre hvordan dette låter, selv har jeg en Toyota Corolla '93 som jeg skal få puttet inn et pent, lite anlegg noe lignende ditt i. Hvor mye betalte du for hver av delene? Og fikk du tak i alt dette hos eltek?

 

Spiller, frontsett og sub med forsterker er noe jeg har hatt i tankene en stund nå. Det du kom frem til hørtes ut som et kjempeoppsett ;)

Lenke til kommentar

det låter himmelsk, fikk grøssninger når jeg satte i pink floyd skiva istad, eneste problemet er en svak summing som man kan høre når annlegget står på og ikke spiller musikk, summingen følger turtallet så jeg mistenker at feilen er på min side ikke anleggets :p

 

kosta 7000for alle delene tror jeg og ja du får alt pluss litt ekstra hjelp(hvis det trengs) på eltek :)

 

tror ikke jeg skal ha noe sub..

Endret av donsai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...