Gå til innhold

Formatere? Diverse spørsmål..


Anbefalte innlegg

hei..

 

1) Formatere pc-en? Hva hjelper det? blir den raskere? trenger jeg noe? har ikke gjort dette siden jeg fikk den.. sirka et år siden. kan jeg lagre noen filer som jeg forstatt vil ha?

 

2) Hvis jeg skal oppgradere pc-en min.. burde jeg skaffe ram eller nytt skjermkort? Har noen isåfall råd om hva eller hvilke jeg skal kjøpe?Burde jeg skaffe folk som kan sette det inn? har bærbar..

 

3) Jeg vil spille gothic3 på høyeste eller iallefall medium uten lagg.. hittil kan det lagge på low.. Dette spillet har ganske høye krav.. ( recomanded: 1,5 gig ram, diverse nye skjermkort og 128mb, 2ghz pentium 4) jeg hører at folk med mye ram (2-3gig) spiller dette uten problemer på high.. hva burde jeg gjøre?

 

4) Hva er frp? Frames per second? hvordan ser man dette?kan noen forklare?

 

5) vet noen om jeg kan oppgradere til vista? Kanskje litt opptimistisk der?Har windows xp!

 

6) Pc-en min bråker mye.. kanskje veldig vansklig spørsmål.. vet ingenting om viftene men jeg ser at det er 3 store under.. noen på sidene og bak.. overalt egentlig.. kan desverre ikke gi noe fakta om programvare eller noe..

 

7) åssen kan jeg se tempraturen på pc-en min?

 

Hittil bruker jeg et svært bærbart monster:D:

 

Hp Pavilion zd8000

Ram: 1022mb

Prosessor: Intel® Pentium® 4 cpu 3.20Ghz (2cpu)

DirectX-versjon: 9.0c

Skjerm: ATI mobility radeon x600 256mb 1440 x 900

 

Dere er engler hvis dere tar dere tid til å svare meg på dette:D

Endret av GothicGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

1) Det hjelper mot veldig mye. Den blir nok raskere om du ordner den ordentlig. Jeg anbefaler at du gjør det 1-2 ganger for året. Som regel er det systempartisjonen som blir formatért. Jeg anbefaler at du lagrer alt utenom program på andre partisjoner, så formatéring kan skje raskt og uten tap av data.

 

2) Det er få bærbare som kan bytte skjermkort. 1022MB ram? Du mener vel 1024MB? 1GB ram ser ok ut til den pcen.

 

3) Det er ikke akkurat noen spillepc du har. Skjermkortet er nok den største flaskehalsen.

 

4) FPS - Frames Per Second, bilder i sekundet. For lav FPS fører til hakking. Alt over 60 FPS er bra. De fleste spill kan vise FPS. Ellers kan det måles med ulike program.

 

5) Du kan nok legge inn Vista; men 1) maskinvaren er nok litt svak og 2) hvorfor skal du legge inn Vista? (du har vel en grunn?)

 

6) Pentium 4 i bærbare bråker mye. Men det kan være støv som gjør det verre.

 

7) Du kan se noen temperaturer i "PC Wizard" som du kan laste ned her.

 

Bare hyggelig. ;)

 

Andre står fritt til å utfylle punktene.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

 

Siden tråden også har så mange forskjellige spørsmål urelatert til bærbare maskiner flytter jeg tråden til "Annet om hardware". Alle som svarer i denne tråden bør altså få med seg at dette gjelder en bærbar maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...