Gå til innhold

Knust Panasonic Lumix DMC-FX01. Hva nå?


Anbefalte innlegg

Knuste mitt Panasonic Lumix DMC-FX01 i bildøra i julen, og trenger nytt pocketkamera. tungt å bære rundt på Dslr'n.

 

Vil ha kamera i samme størrelse og ytelse som FX01, dvs ultrakompakt, SD-kort (forttrinnsvis ettersom det er det jeg bruker på alle de andre dingsene mine), god batterilevetid, og et pent utseende.

 

Er det andre kamera som er like små og lett og pene og raske på oppstart, og med bedre billedkvalitet enn FX01, eller skal jeg bare kjøpe et nytt X01?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en titt på Canon Ixus 60. :)

 

Redigert: Det er også enda mindre enn det du hadde fra før.

7674200[/snapback]

 

 

kikket på det da jeg gikk for FX01 i sommer. likte kamera egentlig, men jeg (og ikke minst kona) falt for designet på FX01.

Har god erfaring med canon fra før, men nå er vel Ixus 60/65 en relativt gammel modell, som burde bli avløst av en ny snart?

Så vidt jeg husker, så var ikke alt perfekt på bildesiden på 60/65 heller, så det er litt å rette opp?

Lenke til kommentar
Kjøp DMC-FX50 :-)

7675166[/snapback]

 

Hmm. interessant. Men da heller jeg i retning av FX07 tror jeg.

Size matters, og på lommekamera er det jo mindre jo bedre som teller i boka mi.

 

Må få lest et par tester på det der, og hvis det stemmer hva Erik Faarlund skriver i denne artikkelen, så har vi muligens en vinner.

 

 

Edit: er jammen usikker, etter å ha lest klagene om bildestøy. Problemet er jo at det ikke er mange alternativer til dette kamera hvos man vil ha 28mm vidvinkel.

Canon 850is er jo enda dårligere på bildekvalitet på 28mm.

Endret av airone
Lenke til kommentar
Om du MÅ ha nytt kamera nå, så er vel fx07 det beste valget for dere - men, jeg ville kanskje ventet et par måneder, da det snart er klar for vårlanseringer av kameraer :).

7677147[/snapback]

Det er alltid nye kamera rett rundt hjørnet, så man kan vente leeeenge om man tenker slik :) Vårlanseringen begynner gjerne allerede i februar/mars, men ofte er ikke produktene på markedet før nærmere sommeren. I mellomtiden går du glipp av masse fine fotoøyeblikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...